Pytanie z dnia 21 listopada 2023

Dzień dobry,
Chciałam zapytać odnośnie przepisów lub klauzul niedozwolonych w umowach między Uczelniami prywatnymi a Studentami.
W podpisanej z Uczelnią umowie z nowymi studentami płatności rozłożone są na 10 rat zaczynając płatności od miesiąca sierpnia. Płatności do dnia 10 każdego miesiąca. W miesiącu październiku złożyłam wypowiedzenie, gdyż uczelnia wprowadziła mnie w błąd. Dlatego w dniu 17 listopada wysłałam pismo do uczelni za potwierdzeniem odbioru, oraz elektronicznym wnioskiem o anulowanie płatności.
Brzmiące następująco:
W związku ze złożonym w dniu 16.10 2023r. wypowiedzeniem umowy o płatności za studia zawartą z ..........................w Warszawie w dniu 24.08.2023r, oraz pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o usunięcie mnie z listy studentów informuję, że płatność dokonana przeze mnie dnia 09.10.2023r. była ostatnią płatnością na rzecz uczelni i wyczerpuje wszelkie roszczenia z tytułu podjęcia przeze mnie studiów wyższych na kierunku Filologia Angielska od Podstaw, Studia niestacjonarne on-line.
Podkreślam, że na etapie rekrutacji wprowadzono mnie w błąd informując, że wymagana znajomość języka angielskiego powinna być na poziomie A2.
Podczas zajęć okazało się, że poziom znajomości języka, o którym była mowa na etapie rekrutacji nie jest wystarczający do uczestnictwa w zajęciach, gdzie zapewniano mnie, że w przypadku nauki od podstaw, całą nauka zaczyna się od najniższego z możliwych poziomów, z uwagi na co nie powinny pojawić się problemy z nauką języka od kolejnego roku studiów.
Zajęcia miały , zgodnie z uzyskaną początkowo od Państwa informacją, być prowadzone w języku polskim na początkowych etapach. Z czasem miał język angielski się przeplatać w zajęciach bądź zmienić jeżeli poziom zaawansowania będzie wystarczający, a tymczasem zajęcia prowadzone były od początku w języku angielskim.
Ten sposób organizacji studiów, oraz błędne informacje uzyskane na etapie rekrutacji, zmusiły mnie do rezygnacji z kontynuowania studiów na Państwa uczelni.
Podkreślam, że błędne informacje przyczyniły się do znacznych poniesionych przeze mnie kosztów, których z pewnością uniknęłabym, gdyby uczelnia rzetelnie informowała o formie organizacji studiów oraz wymaganiach odnośnie umiejętności posiadanych przez potencjalnych studentów (jako potwierdzenie przesyłam wpis na czacie Koleżanek odnośnie poziomu nauczania) Podkreślam, że jestem głęboko rozczarowana złą organizacją oraz nierzetelnymi informacjami udzielanymi przez wyższą uczelnię o takim statusie i dobrych rekomendacjach.
Przesyłam potwierdzenie odpłatności za naukę od miesiąca sierpnia do miesiąca października.

Czy w tej sytuacji jeśli w umowie zawarty jest miesięczny okres wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca muszę uiszczac opłaty?
Czy szkoła ma prawo domagać się płatności za okres wypowiedzenia oraz zwrotu opłaty wpisowej po złożeniu i potwierdzeniu wpływu mojej rezygnacji?

Dzień dobry, nie bardzo rozumiem. Skoro miała Pani zostać wprowadzona w błąd, to dlaczego przez rok uczęszczała na zajęcia i dlaczego wypowiedziała umowę, a nie rozwiązała jej od razu bez zachowania okresu wypowiedzenia ? Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 21 listopada 2023 19:59 Zmodyfikowano dnia: 21 listopada 2023 19:59 Obejrzało: 92 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.