Pytanie z dnia 12 października 2015

Dzień dobry,
amerykańska firma zaproponowała mi współpracę w zakresie wprowadzenia ich produktów i usług na Polski rynek. W związku z tym firma ta postanowiła założyć w Polsce oddział swojej firmy a mnie uczynić przedstawicielem tego oddziału. Dopiero zaczynam prowadzić sprawy oddziału, boję się jednak, że jeśli coś pójdzie nie tak firma amerykańska pozwie mnie o wysokie odszkodowanie, które są przecież u nich powszechne. Zastanawiam się, jeśli będą chcieli to zrobić czy mogą to zrobić w Stanach czy jednak tutaj w Polsce i które prawo będzie właściwe. Co w przypadku jeśli zostanie między nami zawarta jakaś dodatkowa umowa związana z moimi obowiązkami i odpowiedzialnością ale nie zostanie w niej określone prawo którego Państwa jest właściwe do ewentualnych roszczeń, które z niej powstaną?

Podajecie Państwo mało szczegółów, niezależnie od tego przed podpisaniem współpracy należało dokładnie poznać firmę , zakres obowiązków i odpowiedzialności za ewentualne szkody. Te kwestie winny być ujęte w umowie....

Odpowiedź nr 1 z dnia 12 października 2015 13:15 Obejrzało: 588 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Czy zawierał Pan z tą firmą jakąkolwiek umowę? Z treści Pana pytania nie wynika, czy taka umowa pomiędzy Państwem istnieje, a to w niej w pierwszej kolejności należy szukać odpowiedzi na pytania dotyczące zakresu odpowiedzialności jej stron.

Odpowiedź nr 2 z dnia 12 października 2015 14:37 Obejrzało: 576 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.