Pytanie z dnia 18 sierpnia

Dzień dobry, 28 czerwca zdaliśmy wynajmowane przez nas mieszkanie. Formalny czas na zwrot kaucji miał nastąpić do 12 lipca. Dziś jest 18 lipca, zwrotu 3500 zł kaucji nie doczekaliśmy się dalej. Pan który wynajmował nam mieszkanie tłumaczył się czekaniem na fakturę za media. Pisałam do niego z upomnieniem 5 razy, zostając ostatecznie zbywana. 14 sierpnia postawiłam mu ultimatum, że czekam na zwrot kaucji inaczej sprawę skieruje do sądu bądź do urzędu skarbowego - celem sprawdzenia czy wynajmujący odprowadzał podatki. Pan 15 sierpnia przesłał nam rozliczenie na 2200 zł szkód - w tym zakupił nowe łóżko oraz wymienił drzwi (na których były dwie malutkie dziurki). Wszystko było w pełni sprawne, jedyne wady dotyczyły względów estetycznych. W protokole zdawczo-odbiorczym zapisano - „uszkodzony materiał” łóżka oraz „uszkodzona okleina”. Zdjęcia tych usterek są dodane do protokołu. Wszystko było używane zgodnie z jego przeznaczeniem, minimalne uszkodzenia wynikają z eksploatacji lokalu. Od razu po naszej wyprowadzce do wynajmujący zaczął wynajmować mieszkanie krótkoterminowo dla turystów, tak samo było przed naszą wyprowadzką. Prosiliśmy o faktury, ale nie możemy się ich doczekać. Co najlepiej byłoby postąpić w takiej sytuacji? Umowa najmu podpisana była z mamą tego pana. Na ten moment powiadomiliśmy go, że może oczekiwać ona na przedsądowe wezwanie do zapłaty.

Dzień dobry, działania są uzależnione od tego, co chcecie Państwo osiągnąć oraz wymagana jest analiza dokumentów (umowy, protokołu i zdjęć mieszkania). W razie potrzeby zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam Alicja Kociemba adwokat

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 sierpnia 2025 17:41 Zmodyfikowano dnia: 18 sierpnia 2025 17:41 Obejrzało: 20 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam, Najlepiej wysłać przedsądowe wezwanie do zapłaty (na adres mamy wynajmującego, jako strony umowy). Jeśli nie przyniesie to skutku, proszę rozważyć pozew do sądu o zwrot kaucji. Argumentacja o normalnym zużyciu i braku podstaw do obciążenia kosztami wymiany łóżka i drzwi jest zasadna. Zgłoszenie do US może być dodatkowym argumentem nacisku. Chętnie Państwu pomogę w sporządzeniu wezwania do zapłaty , a w dalszej kolejności pozwu, jesli zajdzie taka konieczność. tel. 518-111-518, kancelaria@janiszewska.eu

Odpowiedź nr 2 z dnia 18 sierpnia 2025 19:43 Zmodyfikowano dnia: 18 sierpnia 2025 19:43 Obejrzało: 17 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.