Pytanie z dnia 09 listopada 2018

Dzień dobry.
2 lata temu zakupiłem drukarkę wielkoformatową i po roku okazało się że jest tak wolna że mnóstwa zleceń nie moge realizować, więc by nie tracić klientów i zleceń w grudniu 2017 roku zakupiłem drugą drukarkę od tej samej firmy również w leasingu (leasing 3 lata - wartość ok 40tyś zł), dostawcą była firma z Warszawy a leasing realizuje inna firma.

Z ogromnym opóźnieniem otrzymałem drukarkę , która nie działała od samego początku.
Od tego czasu do dziś była wielokrotnie podejmowana próba naprawy i finalnie sprzedawca stwierdził (ustnie) ze nie da rady naprawić drukarki i wymieni ją na nową. Niedziałająca od początku drukarka została częściowo rozebrana i część zabrane przez sprzedawcę. Reszta miała być zabrana w momencie gdy przyjedzie z nową drukarką.

Dodam, że drukarka nie wydrukowała nic od początku leasingu (czyli prawie już rok). Straciłem mnóstwo zleceń i klientów musząc im odmówić. Dodatkowo musiałem się rozstać z pracownikami, bo nie było mnie stać płacić im wynagrodzeń.

Obecnie sprzedawca nie odbiera telefonów i nie odpowiada na maile. Ewidentnie unika wywiązania się z umowy gwarancyjnej i wymiany urządzenia.

Leasingodawca w tym wypadku umywa ręce i twierdzi że nie jest stroną. Więc mam sobie to sam załatwić i leasing grzecznie spłacić do końca bez względu czy mam urządzenie czy też nie.

Co mogę zrobić? Wszelkie formy negocjacji polubownych już są wyczerpane. Czy mam założyć sprawę sprzedawcy i jak to poprawnie zrobić?

Dziękuję za odpowiedź
Tomek

Dzień dobry, przede wszystkim należałoby zapoznać się z umową leasingu oraz Pana korespondencją ze sprzedawcą, celem ustalenia czy nie zachodzą podstawy żądania od leasingodawcy, aby odstąpił on od umowy sprzedaży z uwagi na wady drukarki. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz kancelariaulewicz.pl adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 13 listopada 2018 10:54 Zmodyfikowano dnia: 13 listopada 2018 10:54 Obejrzało: 441 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Sprawa wymaga analizy.

Odpowiedź nr 2 z dnia 25 listopada 2018 20:47 Zmodyfikowano dnia: 25 listopada 2018 20:47

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.