Pytanie z dnia 24 maja 2016

Dwa lata temu kupiłem laptopa na firmę. Po roku laptop był pierwszy raz na naprawie gwarancyjnej u producenta, a potem jeszcze dwa razy(w sumie trzy naprawy gwarancyjne). Niestety, w laptopie cały czas występuje ten sam problem, czyniąc go niesprawnym do pracy. Złożyłem reklamację w sklepie, w którym nabyłem laptopa, powołując się na Kodeks cywilny, art 568, i zażądałem wymiany laptopa na nowy lub zwrotu pieniędzy. W odpowiedzi otrzymałem informację, że okres rękojmi za wady fizyczne wygasa po roku od daty zakupu (gdzie w KC widnieje okres 2 lat). Ponadto, sprzedawca stwierdził, iż laptop jest objęty gwarancją producenta i nie podlega warunkom gwarancyjnym sklepu. Czy w takim razie walczyć dalej ze sklepem na zasadach rękojmi czy skierować sprawę do producenta? I ile faktycznie wynosi okres rękojmi dla firm? W KC znalazłem informacje o terminie 24 miesiące od zakupu i 12 miesięcy od stwierdzenia wady. Czy w takim razie sprzedawca wprowadza mnie w błąd?

Sprzedawca wprowadza Pana w błąd. To Pan ma rację. Poza tym nie musi Pan korzystać z gwarancji, ale właśnie z rękojmi. Nie jest także prawdą, że jeśli gwarancji udziela producent rzeczy to gwarancja sprzedawcy nie działa. Są to dwie niezależne gwarancje. Skoro sprzedawca oferuje jakś dodatkową gwarancje, inną od gwarancji producenta, to może Pan z niej także skorzystać. Radzę podać sprzedawcę do sądu i zażądać zwrotu pieniędzy, bo wymiana towaru na wolny od wad może być niemożliwa, jeśli sprzęt wyjdzie z produkcji. Najpierw jednak należy od umowy odstąpić, w związku z niewykonaniem i nienaprawieniem rzeczy, odsyłając sprzęt sprzedawcy.

Odpowiedź nr 1 z dnia 24 maja 2016 23:16 Obejrzało: 442 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.