Pytanie z dnia 06 lipca 2023

Czynny żal - chciałam zapytać czy w wyniku błędów w firmie czynny żal składa się za każdy błąd osobno czy na jednym piśmie? Dotyczy to błędów w prowadzeniu kpir i kasy fiskalnej. Zaznaczam, że nie było obrotów w tym okresie.

Dzień dobry Czynny żal, który jest formą korygowania błędów w prowadzeniu ksiąg rachunkowych, składa się zazwyczaj na jednym piśmie, zgłaszając wszystkie stwierdzone błędy jednocześnie. Niezależnie od liczby błędów, zgłasza się je w jednym dokumencie do odpowiedniego organu podatkowego. W przypadku błędów dotyczących prowadzenia księgi przychodów i rozchodów (KPiR) oraz kasy fiskalnej, istnieje obowiązek poprawienia tych błędów i zgłoszenia ich odpowiednim organom podatkowym. Czynny żal umożliwia skorygowanie tych błędów i złożenie informacji o poprawkach w odpowiednim terminie. Ważne jest, aby zgłosić wszystkie błędy jednocześnie, nawet jeśli nie było żadnych obrotów w danym okresie. Zgłoszenie wszystkich błędów na jednym piśmie zapewnia kompletność informacji dla organów podatkowych i ułatwia proces korekty. W celu uzyskania dokładnych informacji na temat procedury czynnego żalu oraz konkretnych wymogów związanych z zgłaszaniem błędów w prowadzeniu KPiR i kasy fiskalnej, zalecam skonsultowanie się z doradcą podatkowym lub organem podatkowym odpowiedzialnym za daną sprawę (Urzędem Skarbowym). Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 16 lipca 2023 13:06 Zmodyfikowano dnia: 16 lipca 2023 13:06 Obejrzało: 69 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.