Pytanie z dnia 25 listopada 2014

Czy zgodnie z nowym prawem e-sprzedawca (sprzedajemy akcesoria wędkarskie) nadal nie będzie miał obowiązku zwrotu kosztów odesłania produktu przy rezygnacji z zakupu przez klienta?

Co do zasady koszty zwrotu towaru po odstąpieniu przez klienta ponosi klient, ale tylko jeśli przedsiębiorca wyraźnie poinformował go o tym fakcie w chwili zawarcia umowy. W braku takiej informacji koszty zwrotu ponosi przedsiębiorca.

Odpowiedź nr 1 z dnia 25 listopada 2014 13:16

W przypadku umów zawartych po 24.12.2014r będzie stosować się nową Ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę ( art. 27 ustawy)

Odpowiedź nr 2 z dnia 28 listopada 2014 18:10

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.