Pytanie z dnia 01 czerwca 2015

Czy w mojej sytuacji mogę złożyć reklamację?
Biuro podróży podwyższyło cenę bez uzasadnionej przyczyny z 2000 za tydzień na Krecie i muszę dopłacić 200. Biuro usprawiedliiwa sie błedem pracownika w obliczeniach. Co mogę zrobić?

Sz.P., Faktycznie Pana zapytanie jest bardzo ogólne i dobrze byłoby poznać więcej szczegółów problemu (np. treść umowy z biurem) który Pana spotkał, ale na pierwszy rzut oka przychodzi mi do głowy złożenia oświadczenia o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia woli, które złożył Pan od wpływem błędu ewentualnie odstąpienie od umowy z ww wskazanych przyczyn. Może Pan uzasadnić takie oświadczenie między innymi tym, iż w sytuacji gdyby wiedział Pan jaka jest faktyczna cena usługi nie zawarłby Pan takiej umowy, czuje się Pan wprowadzony w błąd. Pozdrawiam, A.Smyk

Odpowiedź nr 1 z dnia 2 czerwca 2015 14:48

Nie widzę powodu żeby rezygnować z wycieczki z powodu błędu pracownika. To obciąża biuro podróży. Tłumaczenie, że pracownik się pomylił jest niewystarczające, tym bardziej, że różnica w cenie nie jest jakaś znacząca. Gdyby chodziło o kilka tysięcy, to możnaby podejrzewać błąd, a tak to nie. Prędzej podejrzewam błąd w kalkulacji ceny, a nie pomyłkę pracownika. Zażądałbym wykonania umowy bez dopłat, a w razie stwarzania problemów, np. odmowy wydania biletów, itp., zagroził procesem o odszkodowanie z tytułu niewykonania umowy oraz powiadomieniem Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

Odpowiedź nr 2 z dnia 3 czerwca 2015 09:55

Bład pracownika w obliczeniach nie daje podstawy do podniesienia opłaty za wykupione już wakacje - umowa została zawarta na warunkach określonych w tej umowie. Proszę zarządać wykonania umowy takiej jaka została zawarta - bez dopłat. W przypadku odmowy proszę zgłosić sprawe do Rzecznika Praw Konsumenta.

Odpowiedź nr 3 z dnia 3 czerwca 2015 13:09

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.