Pytanie z dnia 15 kwietnia 2015

Czy pracodawca miał prawo ściągnąć mnie z urlopu do klienta, w sytuacji, kiedy mógł wysłać innego pracownika do niego. Straciłem 2 dni urlopu z rodziną.

Pracodawca może przerwać urlop wypoczynkowy pracownika, jeżeli w jego trakcie wystąpiły usprawiedliwione okoliczności, których pracodawca nie mógł przewidzieć w momencie rozpoczynania urlopu przez pracownika, przez które należy rozumieć, szczególne sytuacje, niemożliwe do zaplanowania wcześniej, a kiedy obecność konkretnego pracownika w pracy jest niezbędna (zaistnienie sytuacji, w której nie może zastąpić pracownika inny pracownik). Należy wskazać, iż odwołanie z urlopu ma charakter polecenia, któremu pracownik ma obowiązek się podporządkować. W takim przypadku pracodawca musi jednak pokryć koszty poniesione przez pracownika, które miały bezpośredni związek z odwołaniem go z urlopu (np. koszty przejazdu, opłaconego a niewykorzystywanego pobytu w pensjonacie).

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 kwietnia 2015 16:52

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.