Pytanie z dnia 23 marca 2016
Czy niepodpisana umowa o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych przez pracownika telefonii jest wazna?
Łukasz Nykiel Radca prawny (Od 2014)
Kancelaria Radcy Prawnego Łukasz Nykiel
Ledóchowskiej 5H lok. 14, 02-972 Warszawa
Dzień dobry, brak na umowie podpisu jednej strony nie zawsze oznacza, że nie została ona skutecznie zawarta. Umowa może bowiem być zawarta w sposób konkludentny, tzn. dorozumiany. Wola zawarcia umowy może być wyrażona przez każde zachowanie się jednej ze stron umowy. Niezależnie od tego wskazać należy na art. 56 Prawa telekomunikacyjnego, który stanowi, iż umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest zawierana w formie pisemnej, jeżeli nie wykorzystano innych możliwości zawarcia umowy dopuszczonych ustawą (forma elektroniczna z wykorzystaniem formularza, przez dokonanie czynności faktycznych). Z pana pytania nie wynika na czym polegała umowa z telefonią, czy był to np. telefon na kartę czy na abonament? Czy umowa była podpisana w salonie, czy przez kuriera? Z poważaniem, Łukasz Nykiel
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.