Czy możemy zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki z powodu koronawirusa?

Pytanie z dnia 26 marca 2020

Witam,
W dniu 22 marca odstąpiłam od umowy zawartej z Biurem Podróży. Przedmiotem umowy była wycieczka zaplanowana na 26 czerwca. Wycieczka została opłacona 100% przedpłatą. Biuro Podróży przyjęło rezygnację i poinformowało mnie, że zwroty należnej kwoty dokona do 180 dni powołując się na ustawę, która jeszcze nie została wprowadzona. Biuro otrzymało wezwanie do zapłaty w którym powoływałam się Derektywe Parlamentu Europejskiego i Uni Europejskiej. Biuro Podróży milczy i nie odpisuje na żadne wiadomości. Proszę o informację, jaką skuteczną ścieżkę działania należy obrać.

Z góry dziękuję.

Na ten moment termin na zwrot wynosi 14 dni od dnia rozwiązania umowy (art. 47 ust. 6 ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych). W wypadku, gdy po skierowaniu wezwania Biuro nie dokonuje zwrotu pieniędzy, może się okazać, iż sprawa będzie wymagała skierowania na drogę sądową. W razie dalszych pytań zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam, Adw. Julia Szkudlarek, tel. 693 728 028 info@kancelariaszkudlarek.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 29 marca 2020 15:51 Zmodyfikowano dnia: 29 marca 2020 15:51 Obejrzało: 162 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Proszę wysłać wezwanie do zapłaty, być może należałoby szybko skierować sprawę na drogę postępowania sądowego. Pozdrawiam, Piotr Stosio, tel. 604183261, biuro@warszawskakancelaria.com

Odpowiedź nr 2 z dnia 29 marca 2020 18:38 Zmodyfikowano dnia: 29 marca 2020 18:38 Obejrzało: 161 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.