Termin wydania świadectwa pracy.

Pytanie z dnia 27 listopada 2018

Czy jest możliwość dostania zadośćuczynienie za wydanie świadectwa pracy po terminie ponieważ stosunek pracy wygasł 31.10.2018 a świadectwo pracy dostałem 27 11 2018 i nie mogłem zarejestrować się w urzędzie pracy.

Tak, jest taka możliwość. Do uzyskania odszkodowania niezbędne jest skierowanie pozwu, w którym należy wykazać wysokość poniesionej szkody np. niemożność uzyskania zasiłku przez pewien okres.

Odpowiedź nr 1 z dnia 28 listopada 2018 09:32 Zmodyfikowano dnia: 28 listopada 2018 09:32 Obejrzało: 608 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Po treści pytania wnioskuję, że istotą problemu jest brak możliwości zarejestrowania się w urzędzie pracy, czego skutkiem była niemożność uzyskania zasiłku dla bezrobotnych. Jeżeli przyjęte założenie jest prawidłowe, brak zasiłku powinien być traktowany jako szkoda powstała z winy pracodawcy. W takiej sytuacji możliwe jest wystąpienie do byłego pracodawcy z żądaniem zapłaty odszkodowania. Roszczenie będzie zasadne w przypadku, gdy w wyniku zakończenia stosunku pracy przysługiwałoby prawo do zasiłku dla bezrobotnych (oczywiście po uprzedniej rejestracji w urzędzie pracy). Szczegółowa analiza szans powodzenia w sprawie oraz określenie wysokości odszkodowania wymaga szerszej analizy przedstawionej sprawy.

Odpowiedź nr 2 z dnia 28 listopada 2018 22:55 Zmodyfikowano dnia: 28 listopada 2018 22:55

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.