Czy biuro podróży może odmówić zwrotu pieniędzy za wycieczkę odwołana w związku z koroniwirusem?

Pytanie z dnia 18 kwietnia 2020

Pisze gdyż chciałbym uzyskać informację czy biuro podróży może odmówić zwrotu pieniędzy za wycieczkę odwołana w związku z koroniwirusem?

Pytam ponieważ odwołano wycieczkę na którą miałem lecieć z narzeczona 5 maja na Mauritius lotem rejsowym.
Tui Polska twierdzi że z racji iż lot miał być rejsowy mogą nam zaproponować wyłącznie Voucher lub przełożenie terminu wycieczki. Argumentują to postawa Lini emirates z którą mieliśmy odbyć lot iż nie zwracają pieniędzy za nieodbyte loty.
Czy argumentacja Tui Polska ma jakieś podstawy prawne i mogą nam odmówić zwrotu wszystkich pieniędzy, które zapłaciliśmy?

W przypadku, gdy wycieczka została odwołana w związku z COVID-19, jeśli nie zdecydują się Państwo skorzystać z proponowanego voucheru, to co do zasady powinny zostać Państwu zwrócone wpłacone środki. W razie dalszych pytań, zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam, adw. Julia Szkudlarek, tel. 693 728 028 info@kancelariaszkudlarek.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 kwietnia 2020 13:49 Zmodyfikowano dnia: 20 kwietnia 2020 13:49

Dzień dobry, Szanowny Panie W celu udzielenia Panu odpowiedzi na Pańskie pytanie niezbędna jest analiza zawartej przez Państwa umowy z biurem podróży na organizację wycieczki. Zapraszam do kontaktu: marcin.glusek@rewolinski.com Z poważaniem, Marcin Głusek radca prawny

Odpowiedź nr 2 z dnia 21 kwietnia 2020 12:30 Zmodyfikowano dnia: 21 kwietnia 2020 12:30

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.