Brak prądu w wynajmowanym mieszkaniu przy uregulowanych płatnościach a prawa najemcy.

Pytanie z dnia 18 grudnia

Witam . W poniedziałek dostawca prądu informuje nas o wypowiedzianej umowie oraz że we wtorek zostaje zdjęty licznik . Wtorek godzina 8 zostaje zdjęty licznik . Wszystkie należności uregulowane z PGE. Żadnego pisma w skrzynce na listy . Mieszkanie w którym mieszkamy wynajmujemy . O zaistniałym fakcie informujemy właściciela we wtorek . Nie możemy podjąć żadnych kroków ponieważ nie mamy umowy najmu . Właściciel bagatelizuje sprawę . Podczas pytania o ponowne podłączenie rozłącza się bądź szantażuje tym że nielegalnie podniósł czynsz z datą wsteczną pół roczną a my tej podwyżki nie uznajemy . Pozostajemy bez prądu od 3 dni , mamy dzieci w wieku 1 roku oraz 11 lat . Co mamy począć w takiej sytuacji . Z góry dziękuję za odpowiedz

Dzień dobry. Można tu rozważyć złożenie zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa z art. 191a KK na Policję. Można także złożyć oficjalną reklamację / skargę do dostawcy prądu z wnioskiem o przywrócenie zasilania ze względu na obecność małych dzieci oraz ryzyko dla ich zdrowia. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 1 z dnia 19 grudnia 2025 14:55 Zmodyfikowano dnia: 19 grudnia 2025 14:55 Obejrzało: 1 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.