Błąd biura rachunkowego przy zgłoszeniu do ZUS i obowiązek dopłaty składek.
Pytanie z dnia 09 października
Dzień dobry. Prowadziłam działalność gospodarczą. Miałam biuro księgowe, które zajmowało się wszystkimi deklaracjami do ZUS i US. Po pół roku dowiedziałam się, że księgowa źle zgłosiła mnie do ubezpieczenia. Twierdziła, że należy mi się mały zus i że upewniała się w zupie odnośnie moich składek. Teraz okazało się ,że muszę zapłacić 14400 ponieważ powinnam od początku płacić pełny zus. Czy to wina biura księgowego? Jak mogę rozwiązać tą sprawę. Pozdrawiam
Tomasz R. Weigt Adwokat
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. To możliwe, natomiast aby to potwierdzić należałoby uzyskać prywatną opinię specjalisty w tym zakresie. Jeżeli to jest błąd księgowej, to można ubiegać się o odszkodowanie od biura rachunkowego. Ważne jest tutaj wykazanie związku przyczynowego między błędem a szkodą, czyli np. nałożoną karą lub odsetkami. Biuro rachunkowe powinno mieć obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, które pokrywa takie straty. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.