Błąd biura rachunkowego przy zgłoszeniu do ZUS i obowiązek dopłaty składek.

Pytanie z dnia 09 października

Dzień dobry. Prowadziłam działalność gospodarczą. Miałam biuro księgowe, które zajmowało się wszystkimi deklaracjami do ZUS i US. Po pół roku dowiedziałam się, że księgowa źle zgłosiła mnie do ubezpieczenia. Twierdziła, że należy mi się mały zus i że upewniała się w zupie odnośnie moich składek. Teraz okazało się ,że muszę zapłacić 14400 ponieważ powinnam od początku płacić pełny zus. Czy to wina biura księgowego? Jak mogę rozwiązać tą sprawę. Pozdrawiam

Dzień dobry. To możliwe, natomiast aby to potwierdzić należałoby uzyskać prywatną opinię specjalisty w tym zakresie. Jeżeli to jest błąd księgowej, to można ubiegać się o odszkodowanie od biura rachunkowego. Ważne jest tutaj wykazanie związku przyczynowego między błędem a szkodą, czyli np. nałożoną karą lub odsetkami. Biuro rachunkowe powinno mieć obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, które pokrywa takie straty. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 1 z dnia 9 października 2025 11:16 Zmodyfikowano dnia: 9 października 2025 11:16 Obejrzało: 6 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.