Błąd agenta ubezpieczeniowego przy wykupie OC + AC a odpowiedzialność za karę z UFG.

Pytanie z dnia 07 grudnia

Dobry wieczór !
W agencji ubezpieczeń chciałem wykupić ubezpieczenie OC + AC swojego pojazdu w dzień poprzedzający koniec okresu ubezpieczenia pojazdu. Ubezpieczenie OC + AC nie przedłużyło się automatycznie ponieważ je wypowiedziałem ze względu na fakt, że agentka ubezpieczeniowa wyszukała mi tańszą ofertę ubezpieczenia OC + AC w innej firmie na co się zgodziłem. Po 20 dniach okazało się, że agentka ubezpieczeniowa wykupiła mi samo pakiet AC bez OC pojazdu. Po 2 miesiącach przyszło do mnie pismo z UFG aby w ciągu 30 dni opłacić maksymalną karę tj. 9330 zł za brak ciągłości OC. Proszę o poradę co robić. Czy jest jakaś szansa aby tą karę anulować lub zeby to agent ubezpieczeniowy poniósł tę karę za swoją pomyłkę.

Dzień dobry. Tak, istnieją tu podstawy do uzyskania odszkodowania od agenta, o ile będzie Pan/i w stanie wykazać przed sądem, że rzeczywiście doszło do rzeczonej pomyłki. Raczej nie ma tu natomiast szans na anulowanie tej kary. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 1 z dnia 8 grudnia 2025 14:02 Zmodyfikowano dnia: 8 grudnia 2025 14:02 Obejrzało: 1 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.