Auto handel, Wady ukryte.

Pytanie z dnia 20 marca 2021

Jestem przedsiębiorcą ( Auto Handel) na terenie Polski, z uwagi na korona wirus i zaufanie do salonów niemieckich robię ' zakupy' towaru on-line- tym razem kontakt ze sprzedawcą ,opis auta, szczegóły -ok kupuję, po podpisaniu umowy robię przelew, kierowca za kilka dni odbiera auto jako formalność i wraca z nim na lawecie. Auto kosztowało 15.000 euro, po powrocie do Polski robię przegląd, opłaty, rejestruje no i jadę na zdjęcia, po czym nie wierzę bo skrzynia biegów wyję ( automat cvt ) ,po krótkim dochodzeniu okazuje się że skrzynia kosztuje w ASO 37 tyś zł, jest wada modelu, naprawa nie wchodzi w grę bo nikt się nie podejmie. Teraz moje pytania:
1. Zakup firma vs firma ale zakup bardziej online a auto zdecydowanie ma wadę ukrytą
2. Czy my jako Polacy np. polski adwokat ( ktoś z państwa)może wysłać im pismo wzywające do naprawy,zwrotu czy czegokolwiek? Czy możemy się o coś ubiegać w języku polskim czy np. musimy tłumaczyć to przysięgle?
3. Czy ktoś z państwa ma jakieś doświadczenia z Niemcami,wie jak to ugryźć i pomoże? Zapraszam czym prędzej.

Szanowny Panie, a w jakim języku jest umowa, którą Pan podpisał? Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek

Odpowiedź nr 1 z dnia 25 marca 2021 20:22 Zmodyfikowano dnia: 25 marca 2021 20:22

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.