Pytanie z dnia 10 sierpnia 2018

Wynajmuję mieszkanie w niewielkim bloku.
Od 01.08.2018 nie mam wody - podobno jest awaria. Od momentu wynajmu około 2 mies. temu woda słabo się lało teraz w ogóle. Problem zgłosiłem administracji, podobno starają się go rozwiązać ale efektu nie ma.
Prz temperaturach ponad 30 stopni Celsiusza ciężko wytrzymać w mieszkaniu bez wody .
Kolejnym problemem są gołębie - zanieczyszczają mi kolejny raz cały balkon, wydają uciążliwe odgłosy. Wentylacja w mieszkaniu też jest znikoma , prawdopodobnie ptaki mają gniazda w wywietrznikach na dachu (z kratki czuć smród, odgłosy ptaków, brak wentylacji).
Do tego w mieszkaniu miał być internet okazało się, że w ogóle nie jest założony (już prawie 2 mies.).
Wszystkie problemy zgłaszałem kilkukrotnie administracji, z ich strony jest brak reakcji.
Umowę wynajmu mam do 30.09.2018
Czy mogę szybciej ją zerwać, zakończyć ??

Zgodnie z art 664 ustawy Kodeks cywilny najemca po wcześniejszym wezwaniu do usunięcia wad, przy braku reakcji właściciela lokalu może umowę wypowiedzieć w trybie natychmiastowym i dochodzić odszkodowania. Można też złożyć oświadczenie o obniżeniu czynszu na czas trwania wad. Brak wody przez tak długi okres czasu jest poważną wadą, która powinna upoważniać do odstąpienia od umowy.

Odpowiedź nr 1 z dnia 10 sierpnia 2018 11:58 Zmodyfikowano dnia: 10 sierpnia 2018 11:58 Obejrzało: 379 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.