Pytanie z dnia 09 sierpnia 2018

Witam,
mamy już sierpień, a ja cały czas zastanawiam się, czy moja firma należycie dopełniła obowiązki nałożone po 25 maja br.
W związku z tym, że przełożony sam już myli, to co mam w tej sprawie zrobić, a ja wyszukuje podstawę prawną, że wcale tego nie muszę, boje się, że już się zapętliliśmy.
Otóz moje pytanie jest następujące:
Co musi zrobić firma w związku z RODO, która na umowę o pracę zatrudnia mniej niż 10 osób, ale zajmując się nadzorem inwestorskim i doradztwem inżynieryjnym, regularnie zawiera umowy o dzieło z inspektorami nadzoru?

Niestety, ale udzielenie krótkie odpowiedzi na to pytanie nie będzie możliwe. Niezależnie od ilości osób zatrudnionych, RODO nakłada szereg obowiązków na firmy, m.in. obowiązki informacyjne wobec pracowników, kontrahentów, obowiązek zawarcia umów powierzenia w tych sytuacjach gdy jest to wymagane, przeprowadzenie analizy ryzyka, przygotowanie np. rejestru czynności przetwarzania do celów rozliczalności. Wdrożenie RODO - nawet w firmie z niewielką ilością pracowników - jest wymagane. Jeśli chodzi o inspektorów nadzoru pytanie jest takie - czy są to osoby na działalności?

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 października 2018 23:57 Zmodyfikowano dnia: 22 października 2018 23:57 Obejrzało: 484 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.