Uchwała wspólnoty mieszkaniowej.
Pytanie z dnia 28 marca 2021
Dzień dobry.
Nasza Wspólnota  Mieszkaniowa składająca się z dwóch budynków z dwoma osobnymi wejściami o powierzchni 1881 m kw.  podjęła decyzję o wymianie pieca CO. Remont kapitalny budynku był 24 lata wstecz i wtedy powstała kotłownia ogrzewająca nasza Wspólnotę  bez c.w.u. Kotłownia mieści się  w naszym  budynku w wydzielonym pomieszczeniu  na parterze. 
Mamy wybrany Zarząd Wspólnoty z właścicieli, lecz zarządzanie zostało powierzone administratorowi z zewnątrz, który pobiera od nas comiesięczne wynagrodzenie.
Nowy, gazowy  piec  CO o mocy 2x 80 kW jest inny niż dotychczasowy i w związku z tym musi zostać instalacja elektryczna wodna i gazowa dostosowana do przyłączy w nowym  piecu. Dodatkowo gazomierz, który jest w kotłowni musi w/g nowych przepisów zostać przeniesiony na zewnątrz budynku. Nie będzie burzenia ścian, przebudowy kotłowni, ani  rozbudowy istniejącej instalacji. Będzie  tylko przebicie przez ścianę w związku ze zmianą lokalizacji gazomierza i odpowiedni otwór w ścianie  do powietrza dla procesu spalania gazu w piecu.
Nasz administrator,  twierdzi, że w związku ze zmianą pieca i towarzyszącymi pracami, musi zostać:
 zarejestrowany dziennik budowy, zatrudniony Inspektor Nadzoru, konieczny jest też   audyt energetyczny, lub budowlany, dodatkowo twierdzi, że trzeba wymienić istniejące drzwi metalowe, które są w kotłowni zamontowane i są w bardzo dobrym stanie, na nowe drzwi  metalowe, ponieważ, nie zostanie kotłownia odebrana i dopuszczona do użytkowania. Piec będzie wymieniony przez instalatora, serwisanta  z firmy Viessmann z uprawnieniami na w/w  czynności. 
Na wymianę pieca Wspólnota jest zmuszona  zaciągnąć kredyt  w wys.112.500 zł. 
Teraz nam takie pytania:
  Czy do   wymiany pieca musi być zatrudniony przez Wspólnotę  Inspektor Nadzoru?
Czy trzeba zarejestrować dziennik budowy?
Czy musi się odbyć audyt energetyczny?
Czy  istniejące  drzwi muszą zostać wymienione, na nowe?
W  związku z wymianą pieca nasz Administrator   zarządał od naszej  Wspólnoty dodatkowej zapłaty dla siebie za:
 "Z tytułu  technicznego przygotowania inwestycji,  zarejestrowania dziennika budowy i zgłoszenia rozpoczęcia robót, Wspólnota Mieszkaniowa poniesie jednorazowy koszt opłaty dodatkowej na rzecz (nazwa firmy zarządzającej, imię i nazwisko administratora) w wysokości 3% od kwoty umownej remontu brutto.Powyższa opłata finansowana będzie z funduszu remontowego i uzupełniona z nadwyżki na kosztach zarządu"
Za wszystkie dodatkowe czynności, Wspólnota będzie musiała zapłacić ponad 10 tys złotych.
Czy faktycznie musimy ponosić  dodatkowe koszty
 wymienione przez naszego Administratora?
W ubiegłym roku podjęliśmy decyzję, że wyremontujemy 4 balkony łącznie z wymianą balustrad o pow. poniżej 4 metrów kwadratowych każdy. Ze względów finansowych, co rok   po jednym. Nasz administrator wybrał w ub. roku najlepsza ofertę  remontu,  za  ponad 15.000 zł od  jednego balkonu  i od tej kwoty  też pobiera 3% wartości.
Czy słusznie żąda od nas tych 3% zapłaty?
Dziękuję 
Adam.
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
                            zaloguj się by odpowiedzieć temu
                            klientowi 
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
                            poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.
                    
                
                
            
                                


