Pytanie z dnia 12 września 2016

Rozpoczęcie działalności gospodarczej mam zgłosić do Urzędu Gminy,Zus-u i Urzędu Skarbowego mojego miejsca zameldowania czy miejsca siedziby firmy,ponieważ firma będzie w innym powiecie i gminie niż moje miejsce zameldowania?

Dzień dobry. Wniosek o wpis do do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej może Pan/Pani złożyć w dowolnej gminie. Na stornie internetowej https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/ można wypełnić taki wniosek zapisując numer podany po wypełnieniu formularza. Następnie należy udać się do dowolnego urzędu gminy wraz z dowodem osobistym. Po podaniu numeru wygenerowanego po wypełnieniu formularza na stornie, pracownik urzędu wydrukuje dla Pani/Pana wniosek, którego podpisanie w obecności urzędnika będzie równoznaczne z założeniem działalności gospodarczej. Wniosek ten stanowi jednocześnie zgłoszenie do ZUS/KRUS, GUS oraz naczelnika urzędu skarbowego. Jeżeli nie posiada Pan/Pani innego tytułu do ubezpieczenia, to należy pamiętać, iż w terminie 7 dni od złożenia wniosku w gminie należy zgłosić swoją osobę do ubezpieczenia w ZUS. Ponadto, jeżeli prowadzona przez Panią/Pana działalność gospodarcza wiąże się z koniecznością odprowadzania podatku VAT, w urzędzie właściwym dla Pani/Pana miejsca zamieszkania należy złożyć stosowny formularz.

Odpowiedź nr 1 z dnia 12 września 2016 20:04

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.