Pytanie z dnia 24 października 2017

Mam jednoosobową firmę.
Podczas jednej z prac u klienta uszkodziłem blat kuchenny.
Podałem pani (właściciele domu) nr polisy ubezpieczeniowej mojej firmy.
Pani jednak nie zgłosiła szkody a kiedy polisa wygasła (minęły trzy miesiące od powstania szkody) upomina się o pieniądze ode mnie.
Czy ma takie prawo!

Dzień dobry, jeśli szkoda powstała w okresie objętym polisą ubezpieczeniową, nawet po jej wygaśnięciu, poszkodowana może zgłosić szkodę ubezpieczycielowi. Należy poinformować klientkę o tym kto jest ubezpieczycielem i że od tego podmioty może domagać się naprawienia szkody.

Odpowiedź nr 1 z dnia 26 października 2017 09:45 Zmodyfikowano dnia: 26 października 2017 09:45

Dzień dobry, mimo że polisa wygasła to i tak szkoda powstała w okresie trwania ubezpieczenia, czyli powinni ponosić odpowiedzialność. Proszę zgłosić się do ubezpieczyciela. Klientka może żądać spełnienia świadczenia bezpośrednio od Pana. Z poważaniem Marcin Kamiński

Odpowiedź nr 2 z dnia 2 listopada 2017 20:28 Zmodyfikowano dnia: 2 listopada 2017 20:28

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.