wynajem mieszkania

Pytanie z dnia 28 lutego 2019

Witam, wynajmuje mieszkanie, i problem jest w prysznicu. Przy odbiorze była mowa o naprawie prysznica było to w lipcu. Prysznic został dopiero naprawiony w listopadzie, po dwóch miesiącach leci znowu z niego woda łazienka jest prawie codziennie zalana, musimy dodatkowo ogrzewać żeby cokolwiek przyschlo. Czy jest możliwość zmniejszenia opłat za mieszkanie dopóki w końcu problem nie zostanie rozwiązany.? Są na takie rzeczy przepisy? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Z opisu sytuacji wynika, iż wynajmowana nieruchomość ma wady, które utrudniają korzystanie z niej. W takiej sytuacji można skorzystać z regulacji opisanej w art. 664 Kodeksu cywilnego i złożyć oświadczenie o obniżeniu czynszu, względnie nawet odstąpić od umowy. Na marginesie pragnę wskazać, iż skoro była przeprowadzona naprawa i ponownie prysznic się zepsuł to nie jest to wada, która istniała w trakcie odbioru lokalu więc nie mamy tutaj sytuacji z paragrafu 3 opisanego przepisu.

Odpowiedź nr 1 z dnia 28 lutego 2019 20:10 Zmodyfikowano dnia: 28 lutego 2019 20:10 Obejrzało: 597 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, odpowiedz na postawione pytania uzależniona jest od zapisów zawartej przez Państwa umowy najmu. Czy w umowie zostało określone, kto ponosi koszt bieżących napraw lokalu?

Odpowiedź nr 2 z dnia 4 marca 2019 15:05 Zmodyfikowano dnia: 4 marca 2019 15:05

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.