wynajem mieszkania
Pytanie z dnia 28 lutego 2019
Witam, wynajmuje mieszkanie, i problem jest w prysznicu. Przy odbiorze była mowa o naprawie prysznica było to w lipcu. Prysznic został dopiero naprawiony w listopadzie, po dwóch miesiącach leci znowu z niego woda łazienka jest prawie codziennie zalana, musimy dodatkowo ogrzewać żeby cokolwiek przyschlo. Czy jest możliwość zmniejszenia opłat za mieszkanie dopóki w końcu problem nie zostanie rozwiązany.? Są na takie rzeczy przepisy? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Mateusz Kubica Adwokat
Kancelaria adwokacka Mateusz Kubica
11 Listopada 60-62, pok. 311, 43-300 Bielsko-Biała
Z opisu sytuacji wynika, iż wynajmowana nieruchomość ma wady, które utrudniają korzystanie z niej. W takiej sytuacji można skorzystać z regulacji opisanej w art. 664 Kodeksu cywilnego i złożyć oświadczenie o obniżeniu czynszu, względnie nawet odstąpić od umowy. Na marginesie pragnę wskazać, iż skoro była przeprowadzona naprawa i ponownie prysznic się zepsuł to nie jest to wada, która istniała w trakcie odbioru lokalu więc nie mamy tutaj sytuacji z paragrafu 3 opisanego przepisu.
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry, odpowiedz na postawione pytania uzależniona jest od zapisów zawartej przez Państwa umowy najmu. Czy w umowie zostało określone, kto ponosi koszt bieżących napraw lokalu?

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.