Czy kupujący może żądać kosztów naprawy kupionego telefonu.koszty naprawy, sprzedaz

Pytanie z dnia 24 stycznia

Miesiąc temu sprzedałam telefon za 1000zł, żadna umowa nie została podpisana. Pan, który kupił telefon odezwał się dzisiaj twierdząc, że były z nim problemy od samego początku, czego nie zgłaszał. Teraz żąda zwrotu kosztów naprawy. Czy to zgodne z prawem?

Dzień dobry. Odpowiada Pan za wady rzeczy sprzedanej na podstawie art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego - rękojmia za wady. Kupujący musi wykazać, że wada istniała w momencie wydania, a nie wynika, np. ze zwykłego zużycia. Brak umowy sprzedaży jest przeszkodą w udowodnieniu faktu nabycia, lecz nie sprawia, że sprzedaż jest nieważna. Pozdrawiam radca prawny Dominik Gliński.

Odpowiedź nr 1 z dnia 24 stycznia 2024 10:01 Zmodyfikowano dnia: 24 stycznia 2024 10:01 Obejrzało: 64 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Każdy może zgłosić roszczenia, zasadniczym pytaniem jest czy są one zasadne. Jeśli telefon nie miał żadnych ukrytych wad, kupujący zapoznał się ze stanem telefonu i go zakupił to nie ma podstaw do żądania roszczeń z tytułu rękojmi. Zapraszam do kontaktu w celu sporządzenia pisemnej odpowiedzi na roszczenia kupującego.

Odpowiedź nr 2 z dnia 24 stycznia 2024 13:52 Zmodyfikowano dnia: 24 stycznia 2024 13:52 Obejrzało: 62 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.