Pytanie z dnia 10 stycznia

Co zrobić kiedy niedawno wymieniłam okna, jeszcze nie dokonałam drugiej części płatności, a jedno skrzydło w oknie zepsuło się i się nie zamyka, klamka nie chce się ruszyć, jakby się zablokowała i przy mrozach minus 10- 20 w nocy nie można w pokoju zamknąć okna, musi być cały czas otwarte na uchył i jest bardzo zimno? Zgłosiłam to oczywiście od razu, ale dostałam informację że teraz może nie móc nikt przyjechać, może dopiero w przyszłym tygodniu. Czy muszę na nich czekać i marznąć czy powinnam wynająć kogoś innego aby naprawił na ich koszt? I czy mam obowiązek w tej sytuacji płacić drugą część za okna?
Dodam, że okna były montowane 3 m-ce temu, ale do tej pory nie dostarczyli pełnej obudowy zamka, stąd nie ma płatności bo na nią czekam. Poza tym od razu złożyłam reklamację bo jest uszkodzona wewnętrzna szyba i po kilku dniach parapet się zniszczył. Szybę mają wymienić, ale jeśli chodzi o parapet twierdzą, że abym mogła złożyć reklamację na niego muszę najpierw zapłacić pełną kwotę. Czy to prawda? Twierdzą, że dopóki nie zapłacę okna i parapety nie są moją własnością i nie mogę składać na nie reklamacji. Czy to prawda?

Odpowiedz na Pani pytania wymaga uprzedniej analizy umowy oraz bardziej szczegółowych informacji. Dlatego obecnie mogę jedynie: 1) wskazać, że obowiązkiem kupującego jest zapłata ceny, przy czym jej zapłata nie stanowi warunku uzyskania przez kupującego (zamawiającego) uprawnień z tytułu rękojmi i gwarancji; 2) zachęcić do kontaktu - radca prawny Andrzej Gąsiorowski (606 960 939).

Odpowiedź nr 1 z dnia 3 lutego 2024 12:37 Zmodyfikowano dnia: 3 lutego 2024 12:47 Obejrzało: 63 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.