Brak reakcji właściciela przy przedłużeniu umowy najmu.
Pytanie z dnia 18 grudnia
Mam umowe wynajmu pokoju do końca roku. W listopadzie poprosiłem o wcześniejsze przedłużenie umowy, właściciel odpisal mi dobrze, jesteśmy w kontakcie. Po 2 tygodniach oddzwonił, nie mogłem rozmawiac i umówiliśmy sie na kontakt o określonej godzinie tego dnia, nie odebral. Pisałem później wiadomości, zero kontaktu. Wczoraj zadzwoniłem, odrzucił i napisał, ze oddzwoni o konkretnej godzinie. Nie oddzwonił. Nie odpisal na kolejną wiadomość. Poinformowałem, ze w tym tygodniu wyjeżdżam i nie będzie mnie aż do początku stycznia. Dalej cisza. Nie wiem co robic, jakie mam prawa
Adrian Gajzler Adwokat
Prawnik od sporów prawnych w biznesie i w życiu prywatnym.
Kancelaria Adwokacka, Adrian Gajzler
Chłodna 22A lok. 9/10, 00-891 Warszawa
Na podstawie opisu sytuacji, właściciel, odpowiadając "dobrze, jesteśmy w kontakcie", wyraził wstępną zgodę na przedłużenie umowy. Brak dalszego kontaktu może sugerować wycofanie się z tej zgody. Ważne jest zachowanie dowodów komunikacji (SMS, e-maile). Brak formalnego przedłużenia umowy przed wyjazdem stwarza ryzyko. Po powrocie należy pisemnie (np. listem poleconym) wezwać właściciela do potwierdzenia warunków najmu po Nowym Roku. Zapraszam do kontaktu po powrocie w celu omówienia dalszych kroków prawnych w tej sprawie.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

