Czas zacząć myśleć, jak stać się dla klienta prawnikiem pierwszego wyboru w 2019

Czas zacząć myśleć, jak stać się dla klienta prawnikiem pierwszego wyboru w 2019

Podejście skoncentrowane na kliencie

Nie koncentruj się na tym co łatwe i bezpieczne. W erze komunikacji cyfrowej reagowanie na to co się dzieje u klienta, jest domeną kancelarii nastawionych na odniesienie sukcesu. Mówisz wtedy do klienta: wiem, że możesz mieć gorszy czas , chcę Ci pomóc. Sprawna komunikacja, przemyślane odpowiedzi i dbałość o klienta zaowocują większą ilością poleceń oraz ogólnie przyjemniejsze interakcje z klientami. Każde pytanie otrzymane lub zadane przez klientów na serwisach takie jak nasz , trzeba potraktować jak pierwszą wizytę w kancelarii, tu też liczy się pierwsze wrażenie.

Follow up z klientem

To co się raz otworzy i nie zamknie w rzeczywistości się porzuca. Przejrzyj swoje otwarte sprawy i sprawdź czy masz jakiekolwiek otwarte rozmowy z klientami, SMS, chaty, maile, które nie zostały zakończone? Czy może warto zrobić follow up klientowi czy sprawa została już rozwiązana? Wystarczy zwykły mail: „Dzień dobry, Rozmawialiśmy o sprawie, wiem, że była ona przykra dla Państwa. Chciałam sprawdzić, bo nie daje mi to spokoju, czy sprawa została już rozwiązana. Czy nie został Pan/Pani z tym sam/a?

Zacznij akceptować sprzedaż usług online

W 2019 roku klienci oczekują bezproblemowego doświadczenia od wszystkich prawników. W usługach prawnych oznacza to często dostępność do usług, porad, transparentnie wycenionych i dostępnych online wtedy, kiedy klient chce je zamówić . Nie bądź prawnikiem jednorazowym. Pokaż swoje mocne sprawy i zrób z nich usługi możliwe do zakupu. To wskaże klientowi, że masz najlepszy produkt na rynku i jesteś w stanie odpowiadać na jego potrzeby. Pokaż klientowi co jest ważne, co zrobisz dla niego.

Klienci najczęściej kupują w specprawnik.pl od prawników porady telefoniczne za 49 zł/  - 15 min rozmowy z prawnikiem. Zrób z tego użytek i zaproponuj takie rozmowy swoim klientom w wielu kategoriach spraw, na których się znasz już dziś! Tylko nie ogólnie, raczej : porada prawna w sprawie uzyskania alimentów na dziecko, porada prawna w sprawie reakcji na pismo od wierzyciela, porada prawa w sprawie zadłużenia w banku itd. Wstaw możliwość zakupu takich porad na swoją stronę www. Tak, Właśnie stałeś się prawnikiem profesjonalnie skomunikowanym z klientem i pracującym na niego.

Dostępność online

Dobrze oprogramowany biznes to dziś najmocniejsza broń, dostarczająca klientów. Uczyń misją własnej kancelarii dostęp do pomocy prawnej łatwiejszym. Prawnicy otwarci na klientów zdobywają ich szybciej . Korzystaj z narzędzi, które mogą wspomagać komunikację z klientem. To spowoduje, że przy absolutnie minimalnym wysiłku spłyną nowi klienci, którzy chętnie umówią się z Tobą, rezerwując sobie wizytę nawet poza godzinami pracy kancelarii, a Ty otrzymasz SMS z informacją o tym od razu. Proste.

Zadbaj swoją reputację online

W erze informacji znaczenie ma to, co przeczyta o Tobie klient, to działa jak rekomendacja znajomego. Jak zadbać o reputacje online , przykłady próśb o opinie i reagowanie na opinie klientów to temat, który jest bardzo istotny. Wielokrotnie go omawialiśmy, jak wielką różnicę robi opinia klienta w sieci, a co się dzieje gdy ich brak. Warto stosować te proste, budzące życzliwość i sympatie działania.

Strona www, blog, profil

Zainwestuj trochę czasu w sprawdzenie, czy Twoja strona jest bezpieczna, czy posiadasz certyfikat bezpieczeństwa, przejrzyj swoją stronę www, czy nie wymaga uaktualnienia, czy jest łatwa do przejrzenia dla klienta, czy numer telefonu jest zawsze widoczny. Zajrzyj na blog, może jest coś ważnego, co warto opisać, zerknij na trendy w sprawach klientów, choćby na naszych stronach – to barometr poszukiwań klientów. Sprawdź, czy nie przyszły komentarze od klientów pod wpisami, zobacz czym się interesowali najbardziej na Twojej stronie. A przede wszystkim odśwież swoje profile w katalogach, w serwisach takich jak nasz i na FB.

Śledź zwrot z inwestycji w działania marketingowe.

Możesz mieć genialną stronę za 12 000 zł ale ani jednego klienta. Dlaczego? Bo nikt nie wie o tym, ze ta strona jest w Internecie. Budowanie zasięgu to jej pozycjonowanie, pozycjonowanie się w katalogach, zdobywanie linków  - to też dla firm działania kosztowne i konieczne. Jednak zawsze sprawdzaj jakie działania przynoszą kontakty. Sprawdzaj gdzie i ile wydajesz. Zdefiniuj kluczowe wskaźniki i śledź je. Kluczowym wskaźnikiem może być ilość kontaktów, które uzyskałeś z danego źródła. Mierz ile wydałeś i ile otrzymałeś z tych działań.

Przygotuj się na przyjęcie klienta online

Usprawniony system zamawiania wizyt zaoszczędzi czas i wyeliminuje przejście do konkurencji. Udostepnienie możliwości zamawiania wizyty u Ciebie online dodatkowo sprawi, że klient nie przejdzie rozczarowany brakiem możliwości kontaktu na inną stronę konkurenta. Pamiętaj, że wielu klientów ma czas na szukanie prawnika poza godzinami pracy. W naszym serwisie i na stronach prawników, 80 % klientów zamawia wizyty online poza godzinami pracy kancelarii. Trzeba na to reagować mądrze.

Podwyższaj bezpieczeństwo danych w kancelarii

Z powodzeniem możesz wprowadzić rozwiązania do wymiany dokumentów z klientem , które podniosą bezpieczeństwo i obniżą ryzyko utraty klienta i jego danych. Tak działają zespoły prawników, tak wymieniają się z klientem informacjami największe kancelarie -  prawie nic nie wymieniają w otwartej formule z klientem, co wymaga ich ochrony czy ochrony reputacji czy dobrego imienia klienta.  Pewnie myślisz: tak, ale to wymaga wiedzy technicznej i jest kosztowne. Nie. Ta inwestycja kosztuje tyle co obiad dla 2 osób. Naszym zdaniem brak wdrożenia ochrony stworzy wielkich zwycięzców i wielkich przegranych w 2019 roku.

Zabezpieczaj komputer i dokumenty na nim zapisane wymagające takich zabezpieczeń, zabezpieczaj pendrive w którym nosisz dane klienta lub własne dane wrażliwe . Zabezpieczone dokumenty możesz też umieszczać w chmurze i mieć zawsze pod ręką. Także jeśli pracujesz na kilku komputerach. Nawet ich wyciek nie będzie groźny dla Ciebie. Bo dane będą bezużyteczne i nie do odszyfrowania dla oszusta. Nikt nie zaszantażuje Cię jak znaną kancelarię prawną w Warszawie zapłatą kilkuset tysięcy złotych za ich zwrot.

Jak zacząć 2019 rok

Małe kroki, wypróbuj jedną z tych metod aby poprawić działanie swojej kancelarii. Potem wdrażaj kolejne. Gwarantuję Ci, że w 2019 roku dzięki tym działaniom zdobędziesz nowych klientów a starych zachwycisz poziomem usług.

 

Udanego 2019!

Katarzyna Abramowicz