Jak zachęcić klienta, by wystawił opinię na temat naszej usługi?

Jak zachęcić klienta, by wystawił opinię na temat naszej usługi?

Pisaliśmy niedawno o roli opinii i rekomendacji w procesie pozyskiwania klienta online. Pamiętasz o efekcie ROPO czyli zachowaniu klientów polegającym na szukaniu opinii o usłudze w Internecie przed skorzystaniem z niej offline? Utkwiło Ci w pamięci, że najczęściej zasięgamy opinii właśnie o słudze prawniczej? Wiesz zatem, że zbieranie opinii w dobie Internetu jest nie tyle wskazane, co konieczne. Ale… jak to robić?

 

Specprawnik Jak zachęcić klienta, by wystawił opinię na temat naszej usługi?

 

Przypominamy, że opinie możesz „zbierać” na Facebooku (jeśli oczywiście prowadzisz tam profil swojej kancelarii) lub za pośrednictwem serwisu Specprawnik. Przeczytaj cały artykuł TUTAJ .

Wiesz już gdzie możesz pozyskać opinie na temat świadczonej przez siebie usługi. Pytanie brzmi jak to zrobić? Sposobów jest kilka, wszystkie są wynikiem budowania relacji z klientem, który zadowolony z usługi chętnie ją poleci innym.

 

Do rzeczy. Jak pozyskać te opinie?

Najprostszy sposób to poproszenie klientów o ich udzielenie . Zrób to w bezpośredniej rozmowie, wyślij e-mail lub SMS po zakończeniu współpracy z podziękowaniem i informacją o możliwości dodawania opinii na Twój temat. Warto także odezwać się do klientów, których sprawy się już skończyły. Część z nich na pewno chętnie doda opinię o świdczonej przez Ciebie usłudze.

Dobra rada: działaj szybko . Wykorzystaj fakt zadowolenia i wdzięczności – na kanwie tych uczuć łatwiej będzie Ci przekonać klienta do pozostawienia opinii na Twój temat.

Możesz wzmocnić swoją prośbę odpowiednią zachętą. Takim „haczykiem” może być na przykład informacja o udzieleniu rabatu na kolejną usługę prawną dla Twojego klienta lub jego bliskich albo jakiś gadżet.

 

Przykładowa treść maila, którą możesz wysłać do klientów po zakończeniu współpracy: 

"Dzień dobry, w związku z rozwojem kancelarii i dbając o komfort klientów, którzy korzystają z naszych usług mam ogromna prośbę o wstawienie krótkiej informacji o naszej współpracy w tym miejscu: (tu link, np. do umieszczenia opinii w profilu prawnika w specprawnik.pl).

Prosiłabym/Prosiłbym o poświęcenie 3 minut na wstawienie opinii, która będzie przydatna innym w ocenie i wyborze naszej kancelarii, szczególnie jeśli są Państwo zadowoleni z naszych usług i przebiegu współpracy. Bardzo dziękuję za tą życzliwą pomoc. Z poważaniem, .....".

 

Czy opinie mogą się jeszcze do czegoś przydać? Tak. Wykorzystaj je jako element contentu. Możesz dodać pasek „klienci o mnie” z wybranymi, najbardziej pochlebnymi i rzeczowymi opiniami na swojej stronie internetowej albo zamieszać je w postach, infografikach, prezentacjach etc.

Na koniec mamy dla Ciebie jeszcze jedną, cenną radę. Monitoruj opinie na Facebooku. Sprawdzaj jak, i co mówią o Tobie klienci. Reaguj. Dziękuj, a jeśli trzeba – polemizuj. Nie pozostawiaj komentarzy bez odpowiedzi. Twoi klienci oczekują działania. Usuwaj SPAM – bądź moderatorem tych treści, nie pozostawiaj ich bez opieki.

 

Bonus od Specprawnika (a nawet dwa bonusy):

Jeżeli prawnik udzieli bezpłatnej, wstępnej porady prawnej na naszym forum, wysyłamy informację do użytkownika z prośbą o podzielenie się opinią na temat udzielonej pomocy.

W Internecie nic nie ginie! Pamiętaj, by dodać widget z opiniami na stronie swojej kancelarii! Sprawdź jak to zrobić TUTAJ

 

P.S. Jeśli czytają to klienci – rzetelność naszego serwisu opiera się na Waszych opiniach. Liczymy, że będziecie mieli wpływ na rozwój naszego serwisu i pomożecie innym wybrać najlepszego prawnika do swojej sprawy.