Jak odpowiedzieć na opinię klienta?

Jak odpowiedzieć na opinię klienta?

Pytanie, na które można odpowiedzieć dwojako, i to właśnie zrobimy. Na końcu tego wpisu znajdziesz instruktarz jak to zrobić od strony technicznej (to bardzo proste!). A sam komentarz?

 

Odpowiadamy na komentarz POZYTYWNY

Możesz napisać: „dziękuję za pozytywny komentarz”, „dziękuję za miłe słowa” i tym podobne grzeczności. Twoja odpowiedź będzie jednak lepiej odczytana przez komentującego (a przede wszystkim przez innych czytających opinie) gdy będzie złożona. Pokaż klientowi, że pamiętasz jego sprawę. Okaż zaangażowanie. Pamiętaj, że każdy komentarz musi być inny!

Przykłady:

„Szanowny Panie/Szanowna Pani, cieszę się, że mogłem pomóc. Dziękuję za słowa uznania i życzę Panu/Pani powodzenia!”

„Szanowny Panie/Szanowna Pani, dziękuję za te słowa. Cieszę się, że mogłem pomóc Panu/Pani w tej sprawie. Dziękuję za zaufanie i zaangażowanie. Serdecznie pozdrawiam!”

„Szanowny Panie/Szanowna Pani, dziękuję za tę opinię. Cieszę się, że skorzystał Pan/skorzystała Pani z bezpłatnej, telefonicznej konsultacji w sprawie sądowej. Mam nadzieję, że nasza dalsza współpraca okaże się owocna. Do zobaczenia!”

„Dziękuję za pozostawienie opinii. Pozdrawiam serdecznie i trzymając kciuki za powodzenie Pana/Pani spraw!”

 

Odpowiadamy na komentarz NEGATYWNY

I tu zaczynają się schody. Najpierw złość, potem panika, na końcu myśl „jak usunąć ten komentarz?”. No cóż, to się zdarza. Nie każdy będzie zadowolony z usługi, którą świadczysz. Postaw się na miejscu klienta. Nie wnikaj w szczegóły, tylko postaraj się rozwiązać konflikt . Na opinię odpowiedz publicznie . Niech inni użytkownicy widzą Twoją postawę – to, że nie boisz się ani krytyki, ani konfrontacji i chcesz jak najszybciej naprawić relację z opiniodawcą. W ten sposób także budujesz relacje z klientami. Spersonalizuj odpowiedź , pokrzywdzony klient musi czuć, że zwracasz się bezpośrednio do niego. Nie usuwaj negatywnych komentarzy – polemika to okazja do rozwiązania konfliktowej sytuacji i w konsekwencji nawiązania ponownej relacji na linii prawnik-klient. Dobrze rozwiązany konflikt w przyszłości przerodzi się w ponowną współpracę, nigdy odwrotnie.

 

Specprawnik.pl Jak odpowiedzieć na opinię klienta?

Specprawnik.pl Jak odpowiedzieć na opinię klienta?

Specprawnik.pl Jak odpowiedzieć na opinię klienta?