Wdrażamy marketing w kancelarii

Wdrażamy marketing w kancelarii

Zakładamy, że już sobie to postanowiłeś.  Ruszasz z promocją kancelarii w Internecie. W Twojej głowie z pewnością kłębi się mnóstwo myśli i rodzi pytań, na które nie znasz odpowiedzi. Postaramy się uporządkować kwestie, które Cię frapują, byś mógł przeprowadzić skuteczne działania, które pomogą zwiększyć rozpoznawalność Twojej kancelarii.

Ty czy ja… czyli czy potrzebujesz pomocy agencji?

Zacznij od zadania sobie pytania czy chcesz skorzystać z pomocy profesjonalistów, czy też działania marketingowe będziesz prowadził własnym sumptem. Nie ma na to pytanie dobrej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, jakie działania chcesz wdrożyć. I ile masz czasu. Jeśli chcesz posiłkować się agencją, pamiętaj o jednym: nie trać kontroli nad planami marketingowymi. Weź pod uwagę, że wiąże się to z wysokimi kosztami. Szacunkowe znajdziesz TU . Pamiętaj, aby dodać do tego wynagrodzenie dla agencji. Inaczej kwestia się ma, jeśli wybierzesz platformę marketplaceową, taką jak Specprawnik.pl. Wówczas płacisz tylko miesięczny abonament, a resztę robi za Ciebie obsługa serwisu.   

Masz plan?

Jeśli zdecydujesz się samodzielnie poprowadzić marketing w swojej kancelarii, zacznij od przygotowania planu. Plan nie oznacza działań stricte marketingowych – na przykład zacznę prowadzić bloga albo uruchomię reklamę AdWords. Plan to określenie tego kim jesteś: Twoich mocnych i słabych stron, wartości, profilu klienta. Pamiętaj, że to się czasem zmienia, więc zaglądaj do planu co jakiś czas i weryfikuj go.

Musisz mieć stronę…

…lub wizytówkę w Internecie (wizytówka to zdecydowania tańsza opcja niż strona internetowa, a pełni te same funkcje – patrz. Specprawnik). Co musi się znaleźć na stronie? Przede wszystkim tak zwane dane szybkiego kontaktu czyli dane teleadresowe. Dodatkowo opisz swoje specjalizacje, dodaj informacje o przeprowadzonych sprawach – udowodnij, że jesteś doświadczonym specjalistą w określonej branży. Z kwestii technicznych zwróć uwagę na jakość zdjęć i responsywnosić strony, aby prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach mobilnych.

Być na Fejsie czy nie być? Oto jest pytanie.

O walorach konta firmowego na Facebooku piszemy bardzo często. To miejsce, dzięki któremu dasz się poznać od tej „ludzkiej” strony (wiesz, że klienci oceniają prawnika także po tzw. umiejętnościach miękkich. Krótko mówiąc, musi wystąpić między Wami chemia). Na Facebooku możesz też zbierać opinie o swojej usłudze. A poza tym…czy słyszałeś kiedyś, że jeśli nie ma Cię na Facebooku, to…nie istniejesz?;)

Prawnik i bloger

Prowadzenie bloga to najłatwiejszy sposób, by zyskać miano specjalisty w konkretnej dziedzinie. Poza tym napisany prawidłowo tekst pomaga pozycjonować naszą stronę (prawidłowo, czyli TAK ). Same korzyści!

Prawnik tkwi w szczegółach

Jeśli zamierzasz wdrożyć marketing w kancelarii, przyłóż się do tego. Pochyl się nad identyfikacją graficzną (logo, kolorystyka, ewentualnie materiały marketingowe takie jak teczki etc.). Dopieść stronę internetową. Pisz na blogu zgodnie z wymaganiami SEO. Ciesz się Facebookiem. Inaczej powiesz: marketing nie przynosi mi żadnych korzyści.

 

Czytaj regularnie nasz blog Marketing dla Prawnika >>>