Twoja strona internetowa – nie popełnij tych błędów!

Twoja strona internetowa – nie popełnij tych błędów!

Pisaliśmy o trendach w web designie. Jeśli jesteś na etapie projektowania strony swojej kancelarii lub modernizujesz tę istniejącą to oczywiste, że chcesz, aby była najlepsza i najnowocześniejsza. Pamiętaj jednak, że więcej wcale nie znaczy lepiej. Oto lista najczęściej popełnianych błędów przy projektowaniu nowej witryny. Przeczytaj i sprawdź, czego unikać.

 

Błąd #1

…tak to się teraz robi!

Nie wszystko złoto, co się świeci, nie wszystko co na topie, wyjdzie Twojej stronie na dobre. Przemyśl swoje decyzje, nie przyjmuj wybranych rozwiązań tylko dlatego, że ktoś powie „tak to się teraz robi”. Przykład? Tzw. hamburger menu (menu w kształcie trzech poziomych kresek, które rozwija się po kliknięciu). Hamburger menu miało być rozwiązaniem użytecznym na ekranach o małych rozdzielczościach (tablety i telefony), na których trudno zmieścić rozbudowane, poziome menu. Po co stosować takie rozwiązanie na dużych rozdzielczościach, skoro nie spełnia podstawowych funkcji nawigacyjnych? Takie menu nie jest ani przejrzyste, ani zgodne z zasadą trzech kroków, według której użytkownika od wejścia na stronę do uzyskania informacji, której szuka powinny dzielić trzy kliknięcia. Hamburger menu wydłuża ten proces o dodatkowe „klik”.

 

Błąd #2

…wow, ale bajer!

Uwaga, strona internetowa nie jest dla Ciebie, tylko dla Twoich klientów. Jeśli lubisz bajery, kup sobie nowego iPhona, witrynę zostaw w spokoju😉 Co najczęściej chcemy mieć na stronie (co w przypadku prawników jest zupełnie zbędne)? Muzykę w tle i intro czyli stronę powitalną. To dopiero ambaras gdy ktoś włączy witrynę z muzyką w tle na ważnej konferencji czy wykładzie! Natomiast strona powitalna ma za zadanie zmusić użytkownika do przeczytania lub obejrzenia jakiś ważnych treści, zanim przejdzie do strony głównej. Co może być ważniejsze od zaprezentowania klientowi Twojej specjalizacji, spraw, które przeprowadziłeś i kontaktu do Ciebie?

 

Błąd #3

…chcę gościć w Twojej skrzynce!

Zbieranie adresów e-mail osób, które odwiedzają Twoją stronę to dobry pomysł – nawet jeśli nie wysyłasz regularnych newsletterów. Nie wyskakuj jednak z lodówki. Agresywne popupy (szczególnie te, które można zamknąć tylko używając ukrytego lub „uciekającego” krzyżyka) zawsze odnoszą odwrotny skutek (czytaj: BARDZO DENERWUJĄ). Nie rób tego. Nigdy. Pasek „zapisz się do newslettera” w zupełności wystarczy. Jeśli bardzo Ci zależy, możesz wykorzystać małe okienka pokazujące się w dolnym rogu strony lub popup, który zamyka się po kliknięciu w dowolne miejsce na stronie (ale tylko podczas pierwszej wizyty na stronie, nigdy więcej!).

 

Błąd #4

…language taki fancy!

Posługuj się językiem zrozumiałym dla Twoich klientów. Prosta, czytelna informacja – o to chodzi! Język prawniczy, choć wykorzystuje te same zwroty i tę samą składnię co język naturalny, może różnić się znaczeniem poszczególnych słów czy zwrotów. Ty o tym wiesz, czy wie też Twój klient? Inna kwestia – nie sil się na oryginalność. Nazywaj rzeczy po imieniu układając menu i określając poszczególne zakładki. „O mnie/O nas/Zespół”, „W czym się specjalizujemy?”, „Kontakt” – to dobrze znane i powszechnie wykorzystywane hasła, które zapewnią odpowiednią nawigację Twojej witrynie.   

 

Reasumując…

…zrób wszystko, aby Twoja strona była intuicyjna i miła dla oka. Szukając projektanta wybierz takiego, który może pochwalić się wiedzą UX czyli user experience (wrażenia użytkownika). Projektowanie zorientowane na użytkownika to gwarancja sukcesu, dzięki której otrzymasz stronę nie tylko atrakcyjną, ale i funkcjonalną, ergonomiczną, użyteczną, z której korzystanie daje satysfakcję i sprawia przyjemność.

Jesli jesteś ciekaw ile kosztuje przygotowanie strony internetowej, dedykowanej lub opartej na systemie CMS (np. wordpress) wejdź na >>>  https://oduslug.pl/kategoria/elektronika-i-it-strony-i-aplikacje-internetowe/