Przydatne narzędzia dla prawników, którzy budują markę osobistą

Przydatne narzędzia dla prawników, którzy budują markę osobistą

Jeżeli znalazłeś swój powód, który zmotywował Cię do budowania marki osobistej, zacznij szukać sprzymierzeńców! Tak łatwo zrezygnować z realizowania postanowień, jeśli ogarnia nas strach przed  nieznanym. Czy znajdę czas? Gdzie są moi odbiorcy? Czy będę wiedział co chcę im przekazać? Twoim sprzymierzeńcem jest technologia. Poniżej wypisaliśmy listę narzędzi, które pomogą Ci pokonać wszelkie ograniczenia.

 

Najważniejszy jest plan

Bez planu raczej się nie uda. Z pewnością są osoby, które działają na tzw. „spontanie”. Mistrzowie improwizacji niestety szybko tracą zapał i jeśli wystarczy im chęci na jeszcze jedną próbę, decydują się właśnie na wdrożenie odpowiedniego planu.

Możesz oczywiście planować przy użyciu kartki i długopisu, ale są również inne sposoby, które mogą dostarczyć więcej kreatywnych pomysłów.

Wypróbuj:

Miro – narzędzie do gromadzenia notatek, przyklejania wirtualnych karteczek, adnotacji i tworzenia powiązań. To taka tablica korkowa, ale w nowoczesnym wydaniu. Wykorzystaj miro do tworzenia mapy myśli i burzy mózgów (jeśli ktoś pomaga Ci w stworzeniu planu działania).

 

O czym pisać na blogu?

Blogi umierają, ponieważ autorom kończą się pomysły na ich aktualizację. Dlatego zanim zdecydujesz się na prowadzenie bloga, wypisz jak najwięcej tematów, które mógłbyś podjąć. Znów z pomocą mogą przyjść kartka i długopis, albo poznane już Miro do tworzenia mapy myśli. Niestety te narzędzia nie umożliwią Ci sprawdzenia co interesuje klienta (jakie tematy mogłyby być „poczytne”). Dlatego wypróbuj:

Forum pytań Specprawnik – najlepszy barometr potrzeb klienta i źródło inspiracji dla każdego prawnika, który prowadzi bloga. Możesz nie tylko poznać problemy prawne Polaków, ale także dowiedzieć się w jaki sposób o nich mówią (jakiego języka używają, by opisać temat). Niesamowicie przydatne w kontekście SEO 😊

Answer the public – gdy już wiesz czego szukają klienci, answer the public wskaże Ci, w jaki sposób zadają pytania w wyszukiwarce. Wystarczy wpisać słowo kluczowe i voilà: otrzymujesz morze pomysłów do wykorzystania jako tematy artykułów na Twoim blogu.

Wyszukiwarka Google – to także ocean inspiracji dla każdego blogera. Wpisz interesujące Cię hasło i… zajrzyj na koniec strony. Wyszukiwarka wskaże Ci podobne wyszukiwania, które mogą zainspirować Cię do napisania artykułu albo stworzenia blog posta w Social Mediach.

 

Jak to wszystko ubarwić czyli skąd brać zdjęcia?

Zdjęć nie musisz robić sam ani ich kupować (chociaż banki zdjęć to nie są jakieś koszmarne wydatki, jeśli chcesz postawić na oryginalność przekazu zainwestuj kilka dolarów miesięcznie w dobrą fotografię albo grafikę). Jeśli jednak preferujesz bezpłatne narzędzia, wypróbuj:

Darmowy i naprawdę bardzo, bardzo dobry stock Unsplash . Znajdziesz tam ciekawe ujęcia w doskonałej rozdzielczości, które możesz wykorzystywać dowoli.

 

A jeśli wolę ilustracje wektorowe?

Jeśli preferujesz taką formę estetycznej ekspresji, sprawdź Undraw , czyli jedną z największych baz open-source’owych ilustracji, które możesz pobrać w dwóch formatach: PNG oraz SVG.

 

A gdybym chciał połączyć zdjęcia i wektory albo dodać jakiś napis?

Skorzystaj z ulubionego programu wszystkich grafików-amatorów, czyli Canvy . Canva dysponuje dziesiątkami formatów i szablonów, które możesz modyfikować. Posiada także bazę darmowych zdjęć i wektorów, pozwala dodawać ruchome elementy (tzw. naklejki), tworzyć proste filmiki. Wszystko masz w jednym miejscu, a samo narzędzie jest bardzo intuicyjne i absolutnie każdy jest w stanie opanować nie tylko podstawy, ale także bardziej zaawansowane funkcje.

 

Gdzie robić wykresy i infografiki?

Wykresy i infografiki zrobisz także w Canvie , ale zdecydowanie lepszy będzie do tego Pichtochart . To narzędzie spodoba Ci się, jeśli pracujesz na danych i chcecie je pokazać w fajnej formie. Jest proste w użyciu, a daje profesjonalne efekty.

 

Najprostsze wideo

Darmowy Quik to edytor stworzony przez GoPro, który daje przyzwoite efekty wizualne. Szybko zmontujesz zdjęcia i filmy z wykorzystaniem gotowych motywów, które różnią się stylem, kolorami, czcionkami, efektami przejść i animacjami.

 

Kuracja treści czyli jak z wpisu zrobić wideo

Koniecznie sprawdź LUMEN5 . To narzędzie do robienia wideo z napisanego tekstu. Wystarczy wrzucić link do artykułu i voilà: filmik gotowy. Program ma wprawdzie kilka mankamentów, na przykład nie zawsze wybiera najciekawsze fragmenty tekstu, ale możesz mu pomóc i zmienić wybrane elementy na bardziej odpowiednie. Mimo drobnych niedoskonałości, będziesz zachwycony prostotą tego narzędzia i efektami, które daje przy minimalnym nakładzie czasowym.

 

Jak sprawdzić gdzie są moi odbiorcy?

Jeśli zadajesz sobie pytanie, gdzie są Twoi odbiorcy – na Facebooku czy na LinkedInie, podpowiadamy: możesz to sprawdzić. Ale zanim o Social Mediach, chwila na autoreklamę 😉

Jeżeli chcesz trafiać do klientów, bądź obecny tam, gdzie przychodzą ze swoimi problemami. Klienci szukają rozwiązań w Internecie, czego dowodem (oprócz badań na ten temat) jest Forum Pytań Specprawnika . U nas klient co kilka minut zadaje pytanie prawne. To jest miejsce, gdzie warto mówić do klienta i to w różny sposób: pisząc bloga, odpowiadając na pytania i opisując sprawy, z którymi prawnik miał do czynienia.

A jeśli chcesz docierać do klientów także w Mediach Społecznościowych, wszystko zależy od profilu Twojej działalności. Klientów indywidulanych znajdziesz raczej na Facebooku, biznesowych na LinkedInie. Z resztą – sam możesz to sprawdzić.

LinkedIn – skorzystaj z modułu Reklama. W trakcie tworzenia postu sponsorowanego możesz określić grupę docelową, a tym samym oszacować potencjał dotarcia do klienta.

Facebook – w Menedżerze Firmy znajdziesz zakładkę Statystyki grup odbiorców. Skorzystaj z niej, aby dowiedzieć się jak najwięcej o interesujących Cię użytkownikach Facebooka. W ten sposób sprawdzisz, czy Twoja grupa docelowa jest aktywna na tej platformie oraz opracujesz strategię dotarcia.

 

Czy o mnie piszą i jak piszą?

Warto trzymać rękę na pulsie, bo w końcu zrobi się o Tobie głośno. Możesz śledzić wzmianki na swój temat w Internecie za pomocą takich narzędzi jak Brand24 albo SentiOne , ale na początek – jeśli nie chcesz płacić – sprawdzi się także poczciwy Google Alerts .

 

Ile czasu spędzam na budowaniu marki osobistej?

Możesz to sprawdzić korzystając z narzędzie do śledzenia czasu pracy. Wypróbuj Timeneye . To narzędzie pozwala śledzić czas dowolnego zadania, nad którym pracujesz. Niestety jest płatne.

 

P.S. Jeśli szybko się rozpraszasz wypróbuj aplikację Freedom , przy pomocy której możesz zablokować wszystkie strony, które „zabierają” Ci czas i skoncentrować się na tym, co najważniejsze.

 

W tym artykule zamieściliśmy bardzo dużo informacji dotyczących prowadzenia bloga . Jeśli interesuje Cię ten temat, rzuć okiem tutaj > https://www.specprawnik.pl/marketing-dla-prawnika/blog-prawniczy-to-nie-jest-tak-trudne-jak-ci-sie-w/