LinkedIn – profil firmowy. Warto czy nie warto?
Prawniku, wykorzystujesz media społecznościowe jako kanał komunikacji ze swoimi klientami? Jeśli jeszcze nie korzystasz, a chcesz nawiązać wartościowe kontakty biznesowe – z innymi prawnikami lub firmami, postaw na LinkedIn. Serwis ten gromadzi użytkowników, którzy są zainteresowani informacjami branżowymi. Ci świadomi odbiorcy Internetu chętniej niż użytkownicy Facebooka czytają, komentują i dzielą się istotnymi wiadomościami. Szczególnie jeśli prowadzisz bloga, ten kanał jest dla Ciebie.
Profil firmowy LinkedIn – co musisz wiedzieć?
Company page czyli opcja LinkedIn dla firm (zwany także profilem firmowym) pozwoli realizować skuteczne działania Twojej kancelarii na dwóch płaszczyznach. Z jednej strony możesz prowadzić działania marketingowe skierowane do Twoich potencjalnych klientów (szczególnie, jeśli poszukujesz klientów biznesowych). Z drugiej możesz nawiązywać relacje z innymi prawnikami. LinkedIn staje się wówczas platformą wymiany doświadczeń dla prawników, którzy mają podobne specjalizacje.
4 fakty, które mogą Cię przekonać do założenia profilu firmowego w serwisie LinkedIn:
#1 Reklama w tym serwisie jest bardziej efektywna niż na innych platformach społecznościowych, ponieważ na LinkedIn ich liczba jest ograniczona. W takich sytuacjach podświadomie uważamy reklamowany produkt lub usługę jako bardziej wartościowe (wyselekcjonowany produkt/usługa, którą rekomenduje uznany serwis).
#2 Użytkownicy serwisu mają praktycznie nieograniczoną możliwość targetowania swoich treści.
#3 LinkedIn gromadzi dobrze wykształcone osoby, które mają duży potencjał nabywczy.
#4 Serwis cieszy się dużym zaufaniem wśród użytkowników, ponieważ oferowane tam treści cechuje wysoka jakość (artykuły branżowe, raporty, wyniki badań, ciekawostki istotne z punktu widzenia naszej działalności).
Profil firmowy LinkedIn – klika wskazówek na początek.
Profil firmowy LinkedIn posiada wiele interesujących funkcji. Korzystanie z nich pozwoli Ci wypromować swoją kancelarię jako eksperta w danej dziedzinie prawa.
Dziel się wiedzą – publikuj artykuły ze swojego bloga. Buduj relacje z potencjalnymi klientami i innymi prawnikami. Wykorzystuj reklamę Inmail oraz twórz grupy tematyczne. Na początku upewnij się, że profil firmowy Twojej kancelarii na LinkedInie jest kompletny, czytelny i wartościowy dla odbiorców. Wskazówka – wiele kancelarii angażuje do prowadzenia bloga poszczególnych członków. To sposób budowania pozycji eksperta z pożytkiem dla wszystkich – i kancelarii i pojedynczych prawników, którzy podpisują się pod napisanymi artykułami swoim imieniem i nazwiskiem. Takie artykuły możesz wykorzystać do cross-promocji czyli publikowania tekstów zarówno na profilu firmowym kancelarii, jak i na poszczególnych profilach prywatnych blogujących prawników.