Jak zrobić jeszcze lepszą prezentację dla klienta kancelarii?

Jak zrobić jeszcze lepszą prezentację dla klienta kancelarii?

To o czym będziesz mówił, i jak będziesz mówił, jest tak samo ważne jak sposób prezentacji. Zakładamy, że dwie pierwsze kwestie masz już opanowane, dziś zajmiemy się tylko oprawą graficzną.

Aby przygotować dobrą prezentację, nie musisz:

> obsługiwać żadnych „fotoszopów” i innych programów graficznych

> kupować drogich narzędzi

Wystarczy, że będziesz się trzymać kilku podstawowych zasad.

 

Zasada #1: Wyraźna struktura

Dobra prezentacja jest jak każda inna opowieść. Musi mieć wstęp, rozwiniecie i zakończenie. Dlatego przede wszystkim zadbaj o wyraźną strukturę.

Co to znaczy?

Zrób klamrę kompozycyjną (slajd powitalny i zakończenie).

Dodaj agendę.

Określ slajdy tytułowe (główne) i podrzędne.

Pamiętaj: każda przemyślana narracja ma swoje etapy. Jeśli Twoja prezentacja będzie chaotyczna, nie uda Ci się „wciągnąć” klienta w swoją opowieść.

Potrzebne narzędzia: przy określaniu struktury prezentacji niezastąpione narzędzia to wciąż… poczciwe kartka i długopis 😉

 

Zasada #2: Spójność

Jeżeli prezentacja jest bardzo urozmaicona - dodałeś różnorodne fonty, kolory, ikony i zdjęcia – pozbawiasz jej spójność. Jeśli brakuje motywu głównego, wspólnego mianownika, nie ma niczego, co wyróżnia prezentację na tle innych.

O jaki wyróżnik chodzi?

To może być jakiś charakterystyczny wzorek, który towarzyszy Twoim slajdom, a najlepiej nada się pasek z logotypem kancelarii (na przykład u dołu każdego slajdu).

Potrzebne narzędzia: jeśli korzystasz z PowerPointa, w zakładce „wstawianie” znajdziesz „kształty” – wykorzystaj jeden z nich jako motyw Twojej prezentacji.

 

Zasada #3: Kolorystyka

Zapomnij o pstrokatych slajdach, są mało eleganckie (tylko nieliczni potrafią nimi tak żonglować, aby uzyskać ciekawy efekt wizualny). Wybierz dwa, maksymalnie trzy kolory i trzymaj się ich przez całą prezentację (oczywiście chodzi o kolory główne). Najlepiej sprawdzą się barwy z palety Twojej marki. Postaraj się także utrzymać zdjęcia i ikony w podobnych tonacjach.

Dobra rada. Jak szybko sprawdzić jakie kolory zostały wykorzystane w moim logotypie? Naprawdę nie musisz dzwonić do grafika, z którym nie miałeś kontaktu od X czasu. Jeśli korzystasz z PowerPointa, wstaw logo na slajd. Następnie narysuj dowolny kształt. Jeśli będzie zaznaczony, do paska zostanie dodana zakładka „narzędzia do rysowania”. Wejdź w nią i użyj polecania „wypełnienie kształtu”. Skorzystaj z narzędzia „pipeta”, aby wypełnić kształt kolorem widniejącym na Twoim logotypie. Kolor zostanie dodany do „ostatnio używanych”. To nic trudnego. Zrobisz to szybciej niż zajęło Ci przeczytanie tej porady.

Potrzebne narzędzia: aby dobrać idealnie pasujące do siebie kolory skorzystaj z narzędzi Coolors lub Color Supply.

 

Zasada #4: Fonty

Trzymaj się zasady mniej, znaczy więcej. Nie przesadzaj z fontami. Wystarczą dwa kroje, a czasem nawet jeden w kilku odmianach (na przykład w wersji pogrubionej i zwykłej).

Dobieraj czcionki do efektu, jaki chcesz osiągnąć. Widzisz różnice?

Potrzebne narzędzia: jeśli PowerPoint nie spełnia Twoich oczekiwań, darmowe foty do pobrania znajdziesz na Fontsquirrel, Dafont albo 1001 Fonts.

 

Zasada #5: Ilość tekstu w prezentacji

Slajd powinien być tłem do tego, co mówisz. Nie umieszczaj na nim wszystkich informacji. Twoja prezentacja ma wzbudzać zainteresowanie, nie odruch ziewnięcia.

Zapomnij o takich slajdach:

Potrzebne narzędzia: jeśli potrzebujesz inspiracji, sprawdź Behance albo Dribbble, nada się także Freepik.

 

Zasada #6: Obraz

Nasz mózg szybciej dekoduje obraz niż tekst, dlatego korzystaj ze zdjęć i ikon, aby wywołać emocje u klienta.

 

Dobra rada: zawsze zwracaj uwagę na jakość zdjęć , widoczne piksele są niedopuszczalne – potrafią zepsuć cały efekt wizualny.

Potrzebne narzędzia: Unsplash to świetna baza darmowych zdjęć, jeśli potrzebujesz ikon zajrzyj na Iconmonstr.

 

Zasada #7: Liczby

Jeśli w prezentacji pokazujesz liczby, rób to umiejętnie. Dane zaprezentowane w formie ciekawego wykresu, zostaną w pamięci klientów na dłużej.

Potrzebne narzędzia: The Data Visualisation Catalogue podpowie jaki wykres zastosować w zależności od typu danych, które chcesz zaprezentować. Ciekawym narzędziem – już na etapie wykonania danego wykresu – jest Piktochart.

 

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej, na temat prostych narzędzi do Tworzenia grafik, pobierz nasz ebook Grafika dla prawnika. Z jakich narzędzi korzystać, aby robić profesjonalne materiały graficzne (media społecznościowe, prezentacje, infografiki etc.)

POBIERZ