13 pomocnych wskazówek dotyczących profilu kancelarii na Facebooku

13 pomocnych wskazówek dotyczących profilu kancelarii na Facebooku

Jeśli prowadzisz profil kancelarii na Facebooku, na pewno zauważyłeś, że różni się on nieco od profilu prywatnego. Odnalezienie się w gąszczu możliwości fanpage’a bywa trudne, dlatego postanowiliśmy wskazać Ci funkcje, które mogą być dla Ciebie pomocne.

 

Wskazówka #1 Sprawdź zdjęcie w tle na telefonie komórkowym

Zaczynamy od góry. Zawsze sprawdzaj jak wygląda zdjęcie w tle na telefonie komórkowym. Dlaczego? Chodzi o to, że komputer i telefon mają inną wielkość ekranu. Dokładniej mówiąc na komputerach jest ono  wyświetlane jako obraz o wymiarach 820 x 312 pikseli, a na smartfonach – jako obraz o wymiarach 640 x 360 pikseli. Czyli to, co jest na tym zdjęciu dla Ciebie najważniejsze – np. dane kontaktowe do kancelarii, może doskonale prezentować się na jednym ekranie i być zupełnie niewidoczne lub ucięte na drugim. Nie lekceważ tej wskazówki, najnowsze statystyki pokazują, że już 49% użytkowników Facebooka korzysta z niego tylko na urządzeniach przenośnych.

Dobra rada: Facebook podaje, że aby uzyskać najkrótszy czas wczytywania zdjęcia w tle, należy użyć pliku JPG o wymiarach 851 x 315 pikseli i rozmiarze do 100 KB.

 

Wskazówka #2 Przypnij post powitalny na górze strony

Przywitaj się z każdym, kto pierwszy raz odwiedza Twój profil i dodaj krótką informację, w jakim celu prowadzisz swój fanpage (czyli jaki profit otrzyma osoba, która dołączy do Twoich fanów). Np. „Witaj na stronie Kancelarii X z Warszawy. Na tym profilu poruszamy wiele tematów związanych z prawem pracy. Jeśli interesuje Cię ten temat, zapraszamy do polubienia naszej strony”.

Dobra rada: aby przypiąć dany post na górze strony, kliknij trzykropek po prawej stronie wpisu (równolegle położony do nazwy kancelarii). Z rozwijanego menu wybierz „przypnij post na górze strony”. Posty, które zostały w ten sposób przypięte otrzymują niebieski znacznik pineski.

 

Wskazówka #3 Zapamiętaj, że Facebook to medium społecznościowe, nie sprzedażowe

Piszemy o tym, abyś nie rozminął się ze swoimi oczekiwaniami. Facebook nie jest medium marketingowym. Jak sama nazwa wskazuje, to medium społecznościowe. Zatem jego głównym zadaniem nie jest promowanie Twojej kancelarii, tylko budowania sieci kontaktów. Czyli: najpierw tworzysz wokół siebie społeczność i dzięki temu docierasz do potencjalnych klientów. Ale jest to efekt uboczny budowania sieci kontaktów, a nie nadrzędny cel Twoich działań.

 

Wskazówka #4 Lepiej mieć mało fanów, ale zaangażowanych niż wielu, ale kupionych

Jest fanpage, fanów nie ma. W takiej sytuacji była każda osoba, która zaczynała swoją przygodę z profilem firmowym na Facebooku. Zastanawiasz się jak ich pozyskać? Niektórzy ich kupują. Nigdy tego nie rób. Nie chodzi o ilość, tylko o jakość. Z kupionymi fanami żadnych relacji nie zbudujesz.

Dobra rada: zacznij od swoich znajomych. Facebook daje Ci możliwość zaproszenia ich do polubienia Twojej strony. Możesz to zrobić klikając przy wybranych nazwiskach „zaproś”. Inny, bardziej elegancki sposób? Możesz wysłać wiadomość do znajomych z informacją, że właśnie taki fanpage założyłeś i zapraszasz ich do odwiedzenia konta, a jeśli treści tam publikowane okażą się dla nich interesujące – także do polubienia strony.

Jeśli posiadasz zgodę na wysyłanie treści marketingowych klientom, możesz im przesłać maila zachęcającego do zapoznania się z Twoją stroną na Facebooku. Klientom obecnym powiedz o tym w bezpośredniej rozmowie i przypomnij życzliwym SMS-em.

Warto również dodać wtyczkę do Facebooka na stronie internetowej Twojej kancelarii oraz informację o fanpage’u w stopce maila.

 

Wskazówka #5 Postaw na właściwy content (czyli interesującą treść postów, które dodajesz) i dobrze stargetuj grupę odbiorców

Określ swoją grupę docelową, a następnie kieruj do niej odpowiednie treści. Tak się buduje świadomość marki. Chodzi o to, aby użytkownik, który wchodzi na Twój profil od razu mógł rozpoznać w jakiej kategorii prawa się specjalizujesz. Content, który wrzucasz, nie musi być długi. Ważne, aby był interesujący. Aby zdobyć klienta musisz mu dać coś co sprawi, że przyjdzie po więcej. Np. jeśli specjalizujesz się w nieruchomościach, komentuj na bieżąco wydarzenia z tej dziedziny, udostępniaj najciekawsze artykuły, tłumacz zawiły język prawniczy na polski. W ten sposób pokazujesz, że jesteś specjalistą. A klient właśnie specjalisty poszukuje.

 

Wskazówka #6 Wideoposty to już nie trend, lecz norma

Wideopost to krótka forma wideo przygotowana na potrzeby mediów społecznościowych. Wszyscy je robią. Użytkownicy Facebooka chcą oglądać filmiki, czego dowodem jest większe zaangażowanie fanów pod takimi treściami: są częściej komentowane i udostępniane, a tym samym trafiają do szerszego grona odbiorców. Filmiki są też bardziej promowane przez Facebooka, co ma wpływ na zasięg Twoich postów. Krótko mówiąc, jeśli coś się rusza, ma lepszy zasięg niż statyczne zdjęcie.

Dobra rada: nie musisz nagrywać siebie, ani nawet otaczającej Cię rzeczywistości 😊 Facebook traktuje pokaz slajdów tak samo, jak filmik. Przygotuj od 3 do 10 grafik i zamiast opcji „Prześlij zdjęcie/film” wybierz „Utwórz pokaz slajdów”. Możesz także użyć zabawnego gifa (również jest traktowany przez Facebooka jako film). Na stronie giphy.com stworzysz własny zapętlony obrazek z gotowych elementów.

 

Wskazówka #7 Korzystaj z opcji relacje na Facebooku

Tworząc relację na Facebooku, możesz udostępnić grafiki i filmy, które będą widoczne przez 24 godziny. Publikację możesz uatrakcyjnić naklejkami, ankietą, lokalizacją lub tekstem. Warto to robić, ponieważ dodających relacje jest mniej, niż publikujących posty widoczne w News Feedzie. Oznacza to, że istnieje większe prawdopodobieństwo, że ktoś zobaczy Twój post w relacji niż na profilu kancelarii.

Dobra rada: nie musisz tworzyć osobnych treści na profil kancelarii i w celu dodania relacji. To może być ten sam post. Wystarczy, jeśli grafikę/film, które dodajesz do relacji opatrzysz adnotacją „New post” i dodasz przekierowanie na fanpage kancelarii, gdzie ten sam obraz jest uzupełniony o ciekawy komentarz.

 

Wskazówka #8 Planuj posty

Jeśli przygotowałeś kilka postów na kolejne dni, możesz je dodać do harmonogramu, czyli zaplanować ich publikację (co do minuty). To dobra opcja dla zabieganych prawników, którzy na prowadzenie Facebooka mają tylko kilkanaście minut w tygodniu. Jeśli publikujesz w poniedziałki, środy i piątki, już w niedzielę (albo wcześniej) przygotuj grafiki i treści, a następnie skorzystaj z opcji planowania.

Dobra rada: aby zaplanować post, kliknij na pasku głównym „więcej” i z menu wybierz „narzędzia do publikowania”. Z prawej strony znajdź przycisk „+ Utwórz”. Dodaj grafikę i tekst, a następnie kliknij „Zaplanuj”. Wybierz datę i czas opublikowania posta, kliknij „zaplanuj” u dołu okna i… gotowe 😊

 

Wskazówka #9 Dodaj ofertę kancelarii

Na Facebooku, korzystając z zakładki sklep lub usługi, możesz dodać ofertę kancelarii. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci mogą zapoznać się z usługami, które świadczysz. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie każdy prawnik chce pokazywać ceny, ale spójrz na to jak klient: jeśli wiesz za co i ile masz zapłacić, łatwiej jest Ci podjąć decyzje o zakupie usługi.

Dobra rada: jeśli nie widzisz zakładki sklep lub usługi, wejdź w ustawienia profilu, a następnie wybierz „szablony i karty”.  Kliknij „dodaj kartę” i wybierz sklep albo usługi. Gdy wrócisz na główną stronę kancelarii, zakładka będzie widoczna po lewej stronie.

 

Wskazówka #10 Ustaw listę po lewej stronie według ważności zakładek

Lista zakładek po lewej stronie powinna być ustawiona według ich ważności. Np. jeśli organizujesz dużo wydarzeń, przesuń zakładkę na górę listy, a jeśli nie organizujesz ich wcale, po prostu usuń tę kartę, ponieważ jest niepotrzebna.

Dobra rada: aby ustawić zakładki w pożądanej kolejności wejdź w ustawienia profilu, a następnie wybierz „szablony i karty”. Gdy przesuniesz kursorem w stronę kart, strzałka zamieni się dłoń. Kolejność kart zmieniasz „łapiąc” zakładkę i „upuszczając” ją we właściwym miejscu. Możesz także wyłączyć zakładki, które nie mają być widoczne lub dodać nowe (wybierając z listy dostępnych).

 

Wskazówka #11 Jeśli chcesz, aby post dotarł do większej liczby odbiorców (nie tylko do fanów), zacznij go promować

Ci, którzy Facebookiem zajmują się zawodowo, korzystają z menedżera firmy. Ty możesz podpromować konkretny film czy grafikę klikając przycisk „Promuj post”. W ten sposób trafisz do szerokiego grona odbiorców (sam możesz ich stargetować), nie tylko do fanów Twojego profilu. To dobry sposób, aby zdobyć nowe polubienia, rozpropagować jakiś ważny temat albo poinformować o promocji.

Dobra rada: wykorzystaj w pełni możliwości, jakie daje Ci Facebook. Określ cel, grupę odbiorców (bardzo ważne!), czas wyświetlania, budżet i datę zakończenia promocji. Dodatkowo, jeśli poprosisz kogoś (lub znajdziesz tutorial w sieci) o wyjaśnienie jak działa menadżer firm, Twoja reklama może być efektywniejsza (czyli przy mniejszym nakładzie finansowym trafisz do lepiej doprecyzowanej grupy odbiorców).

 

Wskazówka #12 Śledź statystyki profilu

Możesz prześledzić co dzieje się na Twojej stronie dzięki opcji statystyki. Dowiesz się tam m.in. jaka była łączna liczba wyświetleń Twojej strony, ile osób ją polubiło w danym przedziale czasowym, jakie uzyskałeś zasięgi postów i relacji. Możesz prześledzić wszystkie opublikowane wpisy i na podstawie zasięgu i aktywności określić, jakie treści najbardziej lubią otrzymywać Twoi fani.

Dobra rada: Aby przejść do statystyk profilu, kliknij więcej, a następnie z rozwijanego menu wybierz „Statystyki”

 

Wskazówka #13 Włącz kartę recenzje

Ostatnia wskazówka, ale nie najmniej ważna. Recenzje o Twoich usługach to najlepszy sposób, aby pozyskać nowych klientów. Ponad 80% użytkowników szuka takich opinii zanim zakupi produkt lub usługę. W dobie Internetu to must-have każdego przedsiębiorcy. Opinie możesz gromadzić w kilku miejscach, w tym na Facebooku. Jeśli Twoja zakładka „recenzje” nie jest jeszcze aktywna, koniecznie ją uruchom i poproś kilku zadowolonych ze współpracy klientów, aby dodali opinię na temat świadczonych przez Ciebie usług.

Dobra rada: aby aktywować zakładkę recenzje wejdź w ustawienia profilu, a następnie wybierz „szablony i karty”. Kliknij „dodaj kartę” i wybierz recenzje. Przesuń zakładkę na górę strony, ponieważ to jedna z najważniejszych kart na Twoim profilu na Facebooku.